Dvv med u-öron?
http://www.blocket.se/vi/11894182.htm?ca=2_s
Finns det verkligen (renrasig) dvärgvädurar med uppåtöron!? :/
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Nix.
Som twinnie säger finns det inte renrasiga dvärgvädurar med uppåtöron. Däremot kan de få svajöron, men inte helt uppåtstående.
Ja, det finns renrasiga dvärgvädurar med mer eller mindre uppåtstående öron. Men de blir ju självklart nollade på utställning.

#2 Hihi, svajöron är så sött ;)

#3 I rasbeskrivningen står det ju att öronen ska vara hängande. En rasren dvärgvädur är ju enligt rasbeskrivningen.
#5: Alla renrasiga djur håller inte måttet! Dvärgvädurar kan ha nästan helt uppåtstående öron trots att de är renrasiga, att de inte håller måttet på utställning gör ju dem inte till korsningar.

#6 Nej, men de kan ha inslag längre bak som gör sig till känna i vissa kombinationer. Eller? *osäker*

Kaninen är bara 8 månader, kanske det går till sig?

Joo, det är ju uppåtstående till en början ;D

#0 Det står ju inte i annonsen att kaninen är renrasig ens? :S

Jag har mailat?
www.frihetenskaniner.se

Happ.
Om en kanin som är 8 månader har öronen uppåt då kommer den att ha det, det går inte till sig. Kanske borde annonsören skrivit dvvkorsning, om det nu förhåller sig så. Kaninerna såg ju jättefina ut så spelar det någon roll egentligen? Vill man ställa ut så finns det ju även för "gårdskaniner" t.ex. hos 4H.

#13; Inget fel alls på korsningar, bara undrade då den hade u-öron.
www.frihetenskaniner.se
Ok! Ska du köpa någon av dom?

Nej.
www.frihetenskaniner.se
Nähäpp!

Nope
Nej de ska inta ha uppåt-öron, men min lille Sven verkar inte ha hajat den poängen…han e renrasig, men hans öron ger intrycket att han inte är det…..
Bild på honom --->
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Alla renrasiga dvärgvädurar fäller inte öronen..
Matilda_91's kanin Albin är väl renrasig dvv med uppåtöron om jag inte minns fel..
#20: Hon var väl inte säker på om han var dvv eller ej?

#21 Okej :)