Frågor kastrering
Imorgon ska familjens två dvv hanar kastreras. Men jag undrar några saker.
* Hur ska man göra iordning transportburen? Kan man ha halm som jag brukar ha i dem?
* Ska man ha handdukar att vira in dem i när dem vaknar upp sedan?
* Ska man göra något speciellt i buren? Dem är ute.
* När kan dem börja få vara ute i sele/rastgård?
Något annat viktigt att veta? :)
Sniff, har letat runt bland en massa inlägg men hittar inte svar på de jag undrar. Kan någon snabbt berätta för mig hur jag ska göra? o:
* Hur ska man göra iordning transportburen? Kan man ha halm som jag brukar ha i dem? Ha handdukar som botten i transportburen
* Ska man ha handdukar att vira in dem i när dem vaknar upp sedan? Nej, de ska inte viras in i några handdukar. De kan få panik av att vakna upp o vara fast i en handduk.
* Ska man göra något speciellt i buren? Dem är ute. När jag kastrerade en hane fick han vara inomhus över natten. En kanin som varit sövd behöver värme.
**Jag hade handdukar som botten i buren första dagarna, halm o spån kan sticka i såren.
**
* När kan dem börja få vara ute i sele/rastgård? Hör med veterinären. De bör kunna få gå ut i sele/rastgård efter några dagar iallafall
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
man kan ha bur matta i transportburen .Jag har aldrigt halm eller spån till transportburar kan skräpa ner så Jag har handduk ,massdras
Är enig med #2.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Dom ska ha handduk eller tidning utan häftklämmor i både bur och transport. Ingen spån eller halm då det kan infektera såret. :)
De ska helst inte komma ut och röra på sig för mycket tills såret har läkt någolunda då det kan finnas risk för att det kan gå upp.
Fråga vet så mycket du kan. Är du rädd att glömma nåt så skriv ner alla dina frågor =)
Ta bort sitt hyllor och hus dom första dagarna så dom inte hoppar upp på dom eftersom såret kan rivas upp om dom hoppar
http://emmaskaninselar.blogg.se/