Vad kan detta vara? :O
Hej.
Idag märkte jag att min kanin Putte var ganska stor vid käken, jag tittade inte så jättenoga. En halvtimme senare titade jag och min pappa på det noggrannare. Först tänkte vi att det kanske var ett getingbett. Men när vi kände på det var det hårt och kändes som en böld. Sen när vi var till affärn mötte vi vetrinären här och jag berättade för henne och hon trodde att det var en böld. Hon undrade ifall den var öppen men varet kommer ur ögat. Jag undrar om nån vet vad detta kan vara? Kan det vara en böld? Hur har den kommit? Vad gör en veterinär åt det?
Tack på förhand!
Maja
Ibland kan han kaniner få köttlar som sväller upp, då blir det blött om de läcker ut. Hade en hane som hade det förut
Putt!
Vi har fått tid hos veterinären imorn 28/3 kl halv fem 
Maja
Om varet kommer ur ögat låter det inte bra. Kaniner kan få varbölder bakom ögonen. Min veterinär har obducerat en kanin som hade en varböld bakom ögat men hade endast rinnande öga i livet
Idag var vi hos veterinären och där sa hon att det var en varböld. Hon kände och klämde. Hon skar upp och såg om det var var och ifall det gick att tömma ur. Det var var och hon klämde ur jättemycket! Skulle tro runt 2 matskedar. Sen sköljde hon rent med saltlösning. Vi fick med en flaska pencilin som vi ska spruta in varje dag. Putte var jätteduktig!

Maja