Min kanin blöder.
Åhnej..
Idag gick mamma till kaninerna och skulle kolla till dem och Mini Pim hade tagit sig till Lovisa. Dem hade gnagat sig till varandra och dem är två hanar
JAG VET ATT namnetär ett tjejnamn.
Iallafall min kanin mini pim blöder på näsan och lovisa har två stora jack i öronen.. Vad ska jag ta mig till? Det blöder inte längre men :/ … 
Tvätta såren med vatten du kokat och sedan låtit svalna.
Hände för mig för typ 3 år sedan och, det finns nästan inget annat att göra.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#1 Kommer jacken fixa sig? :(
Stackars kaninerna
Kan hända att det blir ärr, beror ju på hur stora och djupa såren är.
~ Kram Nadja ♥
Sånt har jag aldrig varit med om, men jacken borde ju fixa sig om du håller rent. Se upp för infektioner bara.
Tycker så synd om dem…
Dumma dumma mig, tänk om jag skulle ha flyttat dem till sommarburarna ändå innan det hände :(((((((
#5 sånt händer, inget att skylla på sig själv över. :)
~ Kram Nadja ♥
#6:(
du kan ju göra koksalt lösning och tvätta såreen med :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
#8 Tack :)
2 av mina hankaniner kom ihop sig för inte så länge sedan. Ena fick 2 bett i sidan.
Tvättade då rent såren. Det har läkt på bra själv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10 Okej, hoppas det läker på mina kaniner också :(
#11 Ja tror jag nog. Se bara till att det inte blir infektion
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#12 Okej.
vet att när jag var mindre så rök två kaniner i parken ihop här och den ena vart biten i örat och hon hade ett jack kvar i örat resten av hennes liv men det behöver ju inte vara så att det blir så för dig, hoppas det löser sig bra iallafall!
#14 Nej stackars :(
Jag hoppas verkligen det går bra och INTE blir infekterat.
Tänk på att inte tvätta det allt för mycket bara, för att då kan det bli infekterat bara därför..
håll det någolunda rent och kolla såren ofta men ska du tvätta med någon form av sårtvätt så gör det ungefär 2-3ggr per dag..
Det är nog ingen fara, mina kaniner lyckas bita varandra ibland genom gallret, oftast går dom inte så nära varandra men ibland händer det. Då kan dom få något litet sår, oftast på läppen och jag brukar bara titta till såret varje dag så att dte inte blir skitigt, annars sköter kaninerna det ganska bra själva, har dock aldrig varit med om några större sår, de småsår jag vart med om brukar bara blöda i nån minut :)
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
Idag är såren mycket bättre! :)
#17 - Tack för informationen! :)
Det brukar reda sig. Så länge de inte får en infektion (håll rent i buren så borde det vara lugnt). Hade en hane som nästan fick hela underläppen bortsliten (den hängde i kvar i en liten flik på undersidan). Jag var där och såg till att den satt rätt under läkningen, och kaninen fick bo inne för att jag skulle kunna ha lite koll. Men det läkte faktiskt jättefint.
Dock så har jag sett många kaniner med stora jack i öronen, så tror inte det läker ihop på samma sätt. Däremot så brukar ju det inte ge några problem. Mer än att utseendet blir mindre vackert ;)