Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2268 ggr
eemmaf
0

ute över natten?

Någon som haft sin kanin ute över natten ännu?

Min lilla pärla har enbart fått gått ut över dagen än så länge, men börjar fundera på att låta henne gå ute över natten, hon har en tälåda full av hö att gå in i.

Vad tror ni lite mer erfarna?

Skrattande

Med vänliga hälsningar

Emma

[Wera]
0

Jag har tagit ut min kanin för ett par veckor sedan :)

Saaara
0

Min kanin har fått komma ut helt nu. Både dag och natt. Glad Tror inte det är någon större fara precis^^

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Clariiz
0

2 av mina bor ute dygnet runt. Några fler kommer få flytta ut i helgen. Några får vänta lite längre :)
Men snart så!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

eemmaf
0

MEn är fortfarande lite osäker då det kan vara någon minusgrad på natten fortfarande, men det är okej då? :) hon har ju varit inne hela vintern så!

Med vänliga hälsningar

Emma

Clariiz
0

#4; jaha, du menar att hon bor inomhus annars? I så fall tycker jag du ska vänta längre, någon månad till kanske. För nätterna kan bli riktigt kalla vissa nätter.

Jag trodde du menade flytta ut, som i flytta ut i sommarbur från vanlig utebur.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Klara.b
0

Jag har haft mina utekaniner ute hela vintern, men du kanske har haft din inne under vintern? 

Men börja vänja henne lite, och flytta ut henne om ca 1 månad som #5 sa.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Gimbergsson
0

Mina utekaniner har bott ute hela vintern medan min "garagekanin" fick flytta ut helt och hållet i helgen. Det har funkat bra hittills med ca -3 grader på natten. Hon har ett hus proppat med halm, men å andra sidan flyttade hon från ca 5-10 plus grader till ut och inte från 20 plusgrader. Så, du kan kanske vänta lite extra.

Fridaaaa
0

Min enda innekanin går ute sedan flera veckor tillbaka dygnet runt :)
Dem tål ju kyla bättre än värme :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

eemmaf
0

blir osäker på om hon ska få börja vara ute på natten!

Med vänliga hälsningar

Emma

Fridaaaa
0

#9 Beror på buren med. Men min kanin klarade det galant, och då var det ändå max 5-6 plusgrader på natten, inte mer :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Clariiz
0

#9; Vart bor du? Här där jag bor (Eskilstuna, södermanland) är det 20 grader på dagarna men nollgradigt på natten.
Jag skulle vänta tills det är i alla fall 10 grader på natten.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com