Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 820 ggr
PetraTörnblom
0

gräver jämmt!!!

heej!

Jag har en kanin som jämt får skringa lös i mitt rum när den känner för det, buren står öppen.

och jag vet att det är en instingt att kaniner gräver ibland, men alltså den gräver verkligen jämt!. i buren, på gollvet och i sängen… jag har svårt att såva på nätterna för att det gräver överallt hela tiden.

någon som har nått tipps på vad jag kan göra eller varför den gör det hela tiden, känns lite överdrivet på nått sätt. ?

[Wera]
0

Han kanske bara är en kanin som älskar att gräva, det är stimulerande :)
Ingen aning om vad man kan göra, haft en kanin som grävde jämt men det försvann med åldern, dock var han inte lika extrem som din kanske… för han grävde mest ute.

bambiiii
0

jaa…det är självklart att han vill gräva….vissa vill! lär honom nej och då kommer han att förstå.. jag lärde min kanin

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

hermelineen
0

Haha min kanin grävde/gräver också väldigt mycket. jag lärde mig att stå ut. Och nu när hon är dräktig gräver hon ju ännu mer så jag har fått lära mig att stå ut :P jag sa till henne förut och det hjälpte en stund. Men nu när hon är dräktig låter jag henne gräva så mkt som hon vill. :) Men prova att säga till.

PetraTörnblom
0

tack för svar. okej ska försöka med det då! känns som att hon inte förstår men värt ett försök då om det funkat för er! . #3 gud va kul att din kanin är dräktig :):)

Fridaaaa
0

Har 1 kanin med som älskar att gräva. Gräver och gräver… hehe :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bambiiii
0

haha min kanin grävde hål under gustavvasas staty…..hahaha de kommer att bli arga! det var en jätte stor hål! et var idag!;)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3