Höhäck
Vilken höhäck använder du? Hur funkar den? Är det några du är riktigt missnöjd med? Eller har du höet löst? Bara lite funderingar :) Själv har jag både löst och i höhäck, som jag köpt på gnagarboden. Tycker dom fungerar riktigt bra, och tror inte jag kommer byta..
Har en stor stål höhäck som jag köpte på en internetshop med en del andra saker också
Jag är missnöjd med
- Kaninen sticker in huvudet för att nå det godaste i höet
- Den är stor men inte tillräckligt stor för min rex
- Kaninen drar ut höet över marken och äter inte upp det senare
Vad jag är nöjd med
- Den är större än alla andra jag har sett
- Den är i stål så han skulle inte kunna tugga i sig farliga plastgifter (Han tuggar inte alls när han märkt det inte går att tugga på)
- Den håller höet fräscht
- Inget bajs och kiss på höet så det börjar lukta
- Lätt att hålla ren
Jag gillar inte sådana som man sätter på utsidan då det spiller en massa hö och kaninen har svårt att få tag i det eftersom de måste trycka ut nosen ur gallret för att få det godaste (Finsmakare som de är)
Min fis äter upp en hel sån per dag vilket jag tycker är bra :) Men lite jobbigt att fylla på då jag får flisor av höet ibland eftersom det är en småbal med snören är det svårt att dra … Nästa gång klipper jag dem så det blir enkelt för mig att ta hö åt honom :)
//Joanna
Jag använder sådanna här höhäckar för tillfället
Ända jag är missnöjd med är att de är för små för min smak, men fyller man på ofta går det ju bra ändå!
Annars funkar de toppen, rekomenderas!
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Har samma som #2. Jättenöjd med dom men har hellre höet löst på golvet. Mina kaniner gillar det bättre så och då äter dom mer hö. ;)
Ser ingen nackdel med dom höhäckarna.
Jag har med plastpåshållare från IKEA.
De är värkligen jättebra! Billiga och lätt att få höet för kaninerna.
Men om man har den vågrätt så blir det lätt att de drar ut höet, och då blir det lätt smutsigt.
Har man den lodrätt funkar det jättebra!
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥