Kullplanering, dvv RT, ST
Då var det dags att lägga upp planer för 2012! :)
I slutet av februari ska Sally och Trulls paras.
Om allt går som det ska bör ungarna komma i slutet av mars, och leveransklara runt maj.
Alla i kullen kommer bli dvärgvädur rexbärare och eventuellt satinbärare!
Förväntade färger: Madagaskar, madagaskar wienertecknad, vit b/ö, även med vita öron!
Andra färger kan även förekomma.
Förväntade Ögonfärg: Brun, blå, melerade
Ungarna kommer bära på havanna, svart, g/s japantecknad, viltgrå, egern, svart/vit japantecknad, havanna otter och isabella!
Kaninerna finns i Skåne, utanför Kristianstad!
Pris: 400kr/kanin?
(billigare vid köp av två)
Vid intresse, skriv i tråden, eller skicka meddelande eller maila mig på:
(bild tagen idag)
Namn: Skogsdungens Sally
Smeknamn: Sally
Kön: Hona
Ras: Dvärgvädur
Päls: Normal
Född: 8 mars 2011
Färg/teckning: Madagaskar wienertecknad
Ögonfärg: melerade (brun blå)
Far: Texas (gul/svart japan wienertecknad, oddeye, Bred och väldigt stor wienerteckning)
Farfar: Humle (gul/svart japan wienertecknad)
Farmor: Wilda (Madagaskar wienertecknad)
Mor: Molly (madagaskar wienertecknad, blåögd, Fin bred bläs och fyra vita tassar)
Morfar: Olle (svart wienertecknad)
Mormor: Viltgrå
Namn: Trulls
Smeknamn: Trulls
Kön: Hane
Ras: Rex dvärgvädur Satinbärare
Päls: Satinrex
Född: 13/8 2011
Färg/teckning: Havanna wienertecknad WO
Ögonfärg: Melerade (brun, blå)
Far: Apollo (Madagaskar WO)
Farfar: Havanna WO
Farmor: Isabella
Mor: Momo (havanna otter)
Morfar: Havanna wienertecknad
Mormor: Havanna otter wienertecknad
"Ungarna kommer bära på havanna, svart, g/s japantecknad, viltgrå, egern, svart/vit japantecknad, havanna otter och isabella!"
Ungarna kan inte bära varken viltgrå, svart/vit japantecknat eller otter.
Det enda man vet säkert är att ungarna kommer bära på havanna och gult (madagaskar och japantecknat), och om pappan till kullen är satinrex kommer alla ungarna bära på rex och satin.
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
#3 tycker det låter väldigt konstigt själv, men det är dessa uppgifter jag har fått!

Är pappan satinrex eller rex med satinanlag?
http://chagallskaniner.weebly.com
Hobbyuppfödning av satinrex- och rexdvärgvädur
#5 pappan är rex med satinanlag.

#4 Då har du tyvärr fått felaktiga uppgifter. Precis som Shabby-Chic skriver kommer ungarna bära på gul- och brunanlag, det är det enda man säkert kan säga. Färger som kan komma utifrån stammen som man ser är madagascar, svart, vit blåögd samt wienertecknat och vitörat. Eftersom pappan är rexpälsad med satinanlag så blir ungarna bara rexbärare, några kan även bli satinbärare, men det syns inte förrän de i sin tur får ungar.
Lycka till med kullen :)
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
putt
putt
Skulle säga att Truls är havanna otter till och med ;) då jag ser otterteckning kring ögat. Snygg är han!
#10 Vart ser du otterteckningen kring ögat om jag får lov att fråga ? han har ingen päls runt ögat , det är ingen teckning . 
Lycka till med parningen och jag håller tummarna på fina ungar från fina föräldrar ! 
Sallyoch Trulls parades den25fubruari, så förhoppningsvis kommerdet komm ungari slutet av mars, :)
#12 En dag efter mina två då .. kanske föds samtidigt ? 
Lycka till !
#13 Ja kanske det! Skulle ju varit kul! :)
Lycka till du med!
Putt
Natten mellan måndagen den 26 och tisdagen den 27 födde Sally äntligen 4 välmående ungar. Ser ut att bli två ljusa med vita öron och en mörk med vita öron, den sista såg jag inte så mycket av. Ska gå ut senare och se.
Jag har inte någon särkilt bra bild eftersom jag inte vill pilla så mycket nu första dagen, men jag fick en liten snabb bild.