Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2388 ggr
jasmina.p
0

gamla kaniner.

Hej hej, hur gamla har era niner blivit?

Min äldsta hon blir 5år i augusti och är en dvärgvädur.
Fortfarande lika pigg och glad som hon var när jag köpte henne som unge (:

Ibland kan det vara skönt att förbereda sig lite inför den dagen då de försvinner.

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

[JoannaStridh]
0

Tre :) Hon fyllde förra veckan!

Fridaaaa
0

Mina äldsta har blivit runt 10 år :)

Min nuvarande äldsta är 4 år, fick ta bort min äldsta kanin för 2 veckor sedan, blev 6 år gammal.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

marty94
0

Min gammel tant blev 9 år
men fick tyvärr ta bort henne någon månad sedan.. :/

jasmina.p
0

så underbart att få ha dem i så många år som möjligt (: så länge de är friska och pigga såklart(:

Mannez
0

Min äldsta är runt 6-7 år nu, men min första kanin blev 8-9 år.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Peak303
0

Min älsta jag ägt har blivit 6 år och 8 månader sen avlivades hon pga förlånga tänder då hon blivit för svag för att sövas ner för att kunna slipa ner de.

Men min äldsta som jag har nu blev 4 idag :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

NaDa...
0

Min äldsta är 5 år.
Sedan 'ägde' jag och mamma (mest mamma) en hane vars ägare var borta större delen av dagarna. Han blev 17,5 år.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Plopp4
0

17 år!  Oj, det är ju jätte-gammalt för en kanin!

Min kanin är 3 år. (Har "bara" en ^^)

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

jasmina.p
0

#7 sjukt!:D Vilken ras? va han?(:

hermelineen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min förra kanin blev nio år. Han var pigg och frisk hela vägen ut. Fortfarande lika lekfulll. =) Men sen fick han tandinfektion som fick ögat att bli dåligt.

Och han var för gammal för operation. Är glad att han var så glad och lekfull hela vägen ut.

[JoannaStridh]
0

#7 Sjutton år?!? Gud vad mycket Förvånad

natha-mjau
0

Min/familjens äldsta blev 11 :)

[Guldvingens]
0

Christians pappa blir 10 i sommar, dvärghare som lever på övertid ;). Christian själv är 7 år - och i helgen fick han dejta hona. Lyx på äldre dagar :)

ninor
0

Min första kanin blev nästan 13 år. Han var tvungen att avlivas när vi var i Thailand på semester, och skulle ha fyllt 13 år ca 3-4 månader senare.

De två jag har nu är inte ens ett år gamla, så jag hoppas dom har ett tag kvar ;)

Starfall
0

Min äldsta kanin var en dvärgvädur, han blev nästan 10 år gammal och var frisk och pigg ända in i det sista. Han dog i sömnen helt oväntat men det var nog skönast för honom. Mina nuvarande kaniner är 6 år gamla och är som två kaninungar i personligheten:) Särskilt Figaro. Schneewittchen är också jättepigg men på grund av nedsatt syn sedan födseln leker hon inte lika mycket som Figaro. Nu ska dom båda få nya burar mycket snart då deras gamla burar blivit för nedslitna. Eller ja - Figaro har typ ätit upp sin bur, träet är tydligen mycket godare än äppelgrenarna jag brukar ge honom. Schneewittchen har inte ätit på sin bur men den är ganska gammal nu så den är inte så fräsch längre. Men snart ska dom få lyxburar att bo i de sista åren :)

NaDa...
0

#8,#9,#11
Ja, fast han hade väll ett ganska tufft liv.
Hans hade haft 3 olika ägare (Vi tog han om honom de sista halvåret, då ena ägaren flyttade och lämnade kaninen.)
Och den första kunde det ibland gå någon dag utan att de kom ut till kaninen.. Som om de ville att han skulle dö.. (Dock kom nästan alla i kvarteret och matade honom med gräs på sommaren)

Han var en Viltgrå brokad dvärgvädur ^^

(Bild från när han var runt 17 år, sommaren innan han dog)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

conejos
0

Min allra första kanin lämnade världen för bara några månader sedan, Då jag var väldigt lite när jag fick honom så tänkte vi inte så mycket på stamtavla och vi har ingen direkt koll på hur gammal han var men enligt våra uträkningar somnade han in i en ålder av 9 år.han är väldigt saknad. pigg och go in i det sista,men blev mager den sista veckan och fick något i ögat och somnade stilla in ett litet tag efter.

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

Kassy
0

Jag har två 8 åriga vädurshonor som är mina första och äldsta kaniner hittlis. :)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Clariiz
0

Hur gammal min äldsta blivit kommer jag faktiskt inte ihåg.
Min älsdta av de jag har nu fyller 4 år imorgon :) En "bebis" ur min allra första kull!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[MellMell]
0

Brorsans kanin blev 16, och en kompis kanin blev 14 elr 15, båda dvärgvädurar :) Mina 2 jag har nu är 4 år, och har förhoppningsvis många år kvar ^^

[MiniPim]
0

Min äldsta kanin är min fina underbara Leo :)

Han är en Dvärgvädur! <3

LMTninis
0

Min äldsta kanin jag har nu är Maarit, hon är runt 8 år gammal. Hon är väldigt pigg och klar i skallen men tyvärr hänger inte kroppen med lika bra, hon är lite stel och tuffsig men är lika glad för det. Hon var en riktigt bar hopapre i yngre dagar och hon tror fortfarande att hon kan klara av de allra högsta hindren så hon tvekar aldrig på ett hinder som är för högt.. Men nu har hon gått i pension för några år sedan och får bara hoppa nybörjarhinder ibland för att hon inte ska bli för stel :)

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

jasmina.p
0

underbara gamlingar:D <3