Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 477 ggr
bambiiii
0

Skriva av mig

Hej! vill skriva av mig nu lite..l. :(

Jag är arg….jag vet TT MÄNNISKOR TYCKER VAD DE VILL MEN SNÄLLA SKRIV INGA KOMMentarer om att jag överdriver eller sånt! för att jag vill bara skriva av vad jag känner

idag när jag var ute och hjulade med min kompis som har 2kaniner så såg vi en liten hundvalp!

Min kompis ville klappa hunden så hon gjorde det,sen så började hunden hoppa på henne och sånt och hos sa

-Åh herre guud såå SÖÖÖT,jag döööööör! jag skulle offra allt för att få en sån!

Och då sa jag..'

-Dina kaniner eller?

-Ja självklart, vad tror du?

-Men hallåå?? vf köpte du de om du inte ville ha de!

-men jag får ju inte hja en hund så det blev kaniner (hon har fött upp kaniner)

Då tänkte jag smälla igen henne och ta hennes kaniner ifrån!

-Kaniner gör ingenting,de bajsar bara hela tiden… sa ho

-men…det är väl bara för att de är sällan inne? jag har varit hos dig många gånger, de bor i en liten kanibur (godkänd) bur och får vara ute max 1timme, det är väl klart att de ska vara lite otama och inte vågar komma fram!

Guuuuuuuuud vad jag blir ARG!!!!!!!!!!!!!!

vf skaffad ehon kaniner om hon hellre vill ha en hund och säljer eller ta bort hennes kaniner bara för att ha en hund!

ALla djur är väl lika värda???? :( Gråter

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

natha-mjau
0

om de bor i en olaglig bur för 2 kaniner kan du anmäla henne.

CorneliaAndersson
0

Jag förstår dig.. :(.. Jag kan erkänna att en av mina bor i en marsvinsbur fast han får har fri tillgång till kompostgallerhage..

Jag hade pratat med hennes föräldrar. Hjälper ej det så hade jag bett mina föräldrar att prata med hennes föräldrar, funkar då ej det så hade jag bett mina föräldrar att anmäla dom (om inte jag själv hade gjort det)..

Fast att det är din kompis så måste man tänka på djuren.. Fråga henne hur det hade känts att vara instäng i ett LITET badrum, där toalätten spolat över..

Lycka till!! Hoppas att allt löser sig för de små..

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Fridaaaa
0

#1 Det är samma mått för 1 kanin som för 2 kaniner ihop tyvärr :(

Men marsvinsbur? Då hade inte ens en kanin fått plats knappt i minsta godkända marsvinsburen. För minsta marsvinsburen är 75x40x25 (0,3 kvm) har jag för mig.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eriikaa
0

Om kaninerna bor i en liten marsvinsbur bör du absolut anmäla henne. Du vill väl kaninernas bästa?

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

bambiiii
0

frågade hennes mamma hon sa att den är godkänd! men tycker att den ser mindre än min kaninbur

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
0

#5 100x50x50 är minsta måtten på en kaninbur.

bambiiii
0

ändrade den till gokänd men jag tycker att den ser liten ut! de kan ta 3skutt i den och det är 2 lejonhuvade dvv

CorneliaAndersson
0

Men du,ta med ett måttband och mät framför dom, och så VISAR du t.ex. via en dator vad jordbruksverkets regler ''säger''..

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

natha-mjau
0

#5 det är lätt att säga att den är godkänd.
men ta reda på måtten.
är den mindre än din, (vad du nu har för mått), så är den inte godkänd för två iaf

Fridaaaa
0

#9 2 kaniner får bo på samma yta som en tyvärr enligt jordbruksverkets sida.

natha-mjau
0

#10 okej :s det visste jag inte

bambiiii
0

10# jahha ojd[! s[ var det inte bra att! jajaa.. ska 'ndo s'ga till imon

Fridaaaa
0

#11 Så har jag hört i alla fall och vet många som säger det. Tolkar jordbruksverkets sida så med

bambiiii
0

Jag har pratat och hon sa att hon ska fixa b'ttre bur!

bambiiii
0

Hon sa att hon ska prata med sin mamma! så bur problemen är löst!