Dräktiga eller ej?
Jag har parat två av mina honor, den ena är på dag 29 idag och den andra är senare.. De fick sittta med hanen i 3 dagar var för att de skulle lyckas. Det är första parningen för både honorna och hanen.
Idag hade ännu inga bäbisar kommit, ca en vecka efter parningen började ena honan dra av sig lite päls men det slutade hon med efter en dag. Jag tycker inte att de är särskilt tjocka, och är för ovan för att kunna känna rörelser.. Hur vanligt är det att två honor går tomma?
Ingen av dem har boat ännu. Men den honan har blivit lite "sur" ena stampar med foten (har aldrig gjort så förr!) och for runt med lyft svans imorse.. Den andra har markerat revir mycket.. Kan det vara bäbisar eller har han misslyckats? :S
I år verkar vara ett riktigt "skitår" för vissa när det gäller kullar, att honor går tomma eller ungar som dör. Jag har själv haft hona som gick tom och där blev det troligen inte några helt lyckade parningar. Att de går ihop i 3 dagar garanterar inga parningar om inte honorna är tillräckligt villiga.
Att hon stampar o skuttar med lyft svans tyder en hel del på brunst ;)
Drar de päls redan efter en vecka så skulle iallafall jag anta att de är skendräktiga, men finns de som dragit päls väldigt tidigt men ändå fått ungar.
Det är typ omöjligt att säga om dina honor är dräktiga eller ej.
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Suck, ja jag får väl vänta och se då.. Men hur tidigt törs man släppa in dem till hanen igen? Utifall att någon ändå skulle vara dräktig?
#3 Släppa in till hanen igen? för att para om eller vad?
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#3 Vänta tills det gått mer än 35 dagar, för då är hon knappast dräktig.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Norberg90, ja flr att para om. Vad ska hon annars göra där?
Saara: okej, tack! :)