Starta uppfödning?!
Hej svej. Jag har tänkt på det länge nog och läst på väldigt mycket. Och nu har jag bestämt mig att jag ska starta en uppföning.
Dock fattar jag inte ett smack av det här med uppfödar nummer?
Vem är det man ska kontakta för att få info och vad är kraven?
´
Tack på förhand.
Läs den här atrikeln, där finns nog svar på dina frågor!
http://kanin.ifokus.se/articles/4eb311ad88f4720ff0005b4a-borja-avla-renrasigt?discussions-1
#1 Tack så mycket ;)
Måste man ha föräldrarnas tilllåtelse??, för det går inte bra isåfall 
Dina föräldrar/målsman måste såklart vara med på det..
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#4 Nu har jag kommit på ännu en anledning på varför jag inte vill vara liten …….
Men ni har kanske inte har ekonomin för att starta en kaninuppfödning, kanske inte tiden heller??
/ Cornelia Andersson,
#6 Pappa tycker att jag måste fokusera mer på skolan …
Så gillar varken mamma eller pappa att jag sitter vid datorn hela tiden och det kommer jag inte göra om jag får något att göra……
Men skolan är ju viktig för att du ska kunna få en bra utbildning.
Mina föräldrar tycker med att jag sitter vid datorn, men det är EFTER jag gjort mina läxor och tagit hand om kaninerna.
/ Cornelia Andersson,
3# Hm..? hur kan man ens tänka på att skaffa egen uffödning utan föräldrarnas tillstånd!
xD haha xD
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#8 Jag vet, jag brukar sitta vid datorn för mycket tycker dem fast än jag gjort mina läxor och kaninerna tar jag innan mina läxoor…
#9 Jag ska absolut inte göra det men jag frågade ifall dem var tvungna att gå med ppå det eftersom dem inte gör det :[
Tycker du ska vänta ett tag om dina föräldrar inte är med på det. Det kommer bara uppstå problem annars.
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Du har väl inga djur med märkning & stamtavla? Utan isåfall behöver du ju köpa in djur med stamtavla för att få avkommor att märka. Så innan dess behöver du ju inget uppfödarnummer.
#11 Jag ska absolut inte göra det utan tillstånd. … . tyvärr så kommer jag få hemskt dåligt samvete isåfall..
#12 Nej, men jag frågar ju om hjälp. Jag sa att jag inte fatta något med uppfödar nummer osv.
Och jag gav dig ett svar som hjälp. Var absolut inget negativt menat utan mer informativt. Du märker ju inte djur som inte har stamtavla ändå :).
Uppfödarnummer behövs enbart om du tänkt föda upp renrasigt med stamtavla. För utställning.
#14 Jag förstår det ^^ Tack så mycket ;)
är på dåligt humör så jag stänger av datorn så jag inte skriver elaka saker till folk utan anledning