Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 669 ggr
Keligast
0

R.I.P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att vi skulle skriva en "minnes-sida" om våra kaniner som jst nu är i himmlen och skuttar runt och lever ett smärtfritt liv =)

Namn: Kajsa Ålder: Blev 5-6år Vf dog den?: Avlivades..brutet ben+kass mage (skolaavslutningen årkurs. 7) Ras: gul-svart japantecknad Dvv. Saknar dig :'(

Elina.
0

Kajsa var inte madagaskarfärgad, hon var gul-svart japantecknad.

Keligast
0

#1 aha okey skall ändra XD kan inget om färger :p joo svart, vit, alla möjliga färger m,m xD haha!

Keligast
0

*putt* fler som vill skriva in sina "änglar" (A)

KvirrZ
0

Busan var 6 år när hon blev avlivad pga av ett brutet bakben på alla hjärtans dag iår :'(

Saknar dig otroligt mycket!<3

- Mvh Emma

Keligast
0

#4 aww vad sööt hon var <3

KvirrZ
0

#5 Tack, Det var Kajsa med. <3

- Mvh Emma

Elina.
0

#4: Kaninen var inte brokad, utan högst troligt en vitscheck.

Har haft många kaniner, men sätter upp en bild på en av dem, Flugan. Han var en viltgrå korsningshane som var duktig på att hoppa hinder. Han dog i en ung ålder helt oväntat i min famn.

KvirrZ
0

#7 okej,tack :P Känns om jag inte kan lita på teckningrna som sägs om mina kaniner :P Fick göra av många att hon inte var scheck utan brokad Flört

- Mvh Emma

KvirrZ
0

#7 Men om hon var en vitscheck som hon antagligen var, är det inte konstigt att hon aldrig blev dålig? :/

Då är min Pepsi också en vitscheck eller?

- Mvh Emma

myriis
0

Skriver nu om en hund, vet ej om det är tillåtet, men annars får ni ta bort den..

R.I.P Pralinens Triss
Två dygn var du hos mig. Du föddes först och hade problem med navelsträngn, men du var absolut inte minst eller verkade sjuk till en början.. Morognen därpå var du sämre och jag började mata dig med druvsocker och ge dig vatten p.g.a uttorkning. Du blev direkt en av mina favoriter, den svagaste faller man alltid för. När kvällen kom började du dia, till min stora förtjusning! Trodde nu att du skulle bli bra.
Dagen därpå var du sämre. Kall, uttorkad, hungrig men hade ingen ork. Gav dig mjölkersättning för katter och hoppades på det bästa. Du diade lite, men inte mycket. Matade dig en gång i timmen med vatten mot din uttorkning och försökte få dig att dia. Värmde dig flera timmar i en filt och la dig för någon timme sen hos din mamma och dina syskon i filten. Hittade dig för ett tag sen, död.
Det var säkert något fel på dig som gjorde att du inte hade ork eller så att dia, men iallafall. Känns så tråkigt att mista dig, trots att det bara varade i två dygn.. Att det bara var två dygn. Men nu slipper du lida, nu är du fri..
Vår vänskap varade bara i två dygn, ändå kommer tårarna.

Elina.
0

#9: Alla vitscheckar har ju inte ex magbesvär, men många har det. Många dör även i förtid.

Ja, pepsi är en vitscheck.

KvirrZ
0

#11 Fast jag menade mer, hon har aldrig blivit sjuk överhuvud taget, inte Pepsi heller :P
Alla de vitscheckar jag känner har aldrig haft problem :P Tur för oss :)

- Mvh Emma