Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 806 ggr
Mysofi
0

Kastrera hane??

Hej! Har en liten fråga… Måste man kastrera en hane? Eller funkar det ändå? Jag har träffat en kaninhane som bajsade och pinkade överallt och runkade på skor och så, och det är ju inte så skojigt (Han va inte kastrerad)

KajsaM
0

Nej, man måste inte. Men om hanen skvättar och juckar mycket så kan kastrerung vara en lösning :)

Tina-A
0

Du måste inte kastrera en hane. Jag har min kastrerad och kastrerade honom i samband med att han började kissa och jucka på allt och alla (han skulle ändå kastreras men det var då vi tog tag i det) och efteråt slutade han med det beteendet och nu bor han tillsammans med vår hona :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mysofi
0

Tack för svaren! :-) Skulle helst inte vilja kastrera eftersom det kostar en slant… Var och tittade på en kull ungar i söndags, skulle egentligen ha en hona, men det var ingen som föll mig i smaken, så nu har vi tingat en hane som vi får om cirka två veckor… Men har börjat fundera lite nu om kastrering. Som sagt var skulle egentligen ha en hona och para henne. Vad tycker ni, ska jag ta den mindre söta honan och para henne eller den sötaste ungen i kullen, hanen och satsa på Kaninhoppning istället??

Tina-A
0

#3: Då du enbart fallit för hanen tycker jag verkligen du ska ta honom. Då känns det nog bäst för både dig och han!

Keligast
0

kan det inte finnas en liten risk att dom kan få någon sjukdom om dom inte är kastrerade och inte är avels.kanin?

har för mig att jag har läst detta någonstans..(likdant med honor)

twinnie
0

#5 Det stämmer inte. Kan stämma på honor, men man behöver inte kastrera hanar.

Nicolina
0

#3 Ta du hanen som du fallit för! Har en underbar liten kille här hemma som kastrerades i fredags! Han mår jättebra och är underbart mysig och bäst av allt, Inget bajs eller kiss överallt!

Ta och ring runt till lite olika veterinärstationer och hör vad priset på en kastration ligger! Är ju olika hos varje veterinär!

Mysofi
0

Ja det lutar nog åt hanen, ungefär hur mycket brukar det kosta att kastrera och kan man göra det efter han har blivit könsmogen?

Mysofi
0

Lite spännande att prova något "nytt" också. Har bara haft honor förut.

KvirrZ
0

Tycker också att du ska ta lilla killen du fastnat för :)

- Mvh Emma

Jojsan
0

ta hanen tycker ja :) man ska kastrera när de blivit könsmogna. För min kompis kostade det 700 kronor… ganska dyrt tror ja :P fast det är ju olika på olika ställen

Mysofi
0

Hur mycket kostade det för er att kastrera? (Om nån här har gjort det)

Mysofi
0

mm, det är ju det, så himla dyrt! haha dyrare än kaninen liksom Glad

KajsaM
0

kring 500-600kr brukar det kosta :)

Linda-A
0

Min kanin kostade bara 480 :- att kastrera. Det var väl investerade pengar!

Mysofi
0

Tackar för svaren! :D Nån som vet om man måste kastrera innan kaninen blir könsmogen??

twinnie
0

#16 Nej, det måste man inte. :)

Mysofi
0

ooj! Såg inte att jag redan fått svar på min fråga :P Det finns asså ingen maxtid för när man måste kastrer?? Har hört nånstans att man måste kastrera innan han blir könsmogen…

Mysofi
0

TACK! Ni har hjälpt mig mycket! Ska försöka sluta ställa frågor nu Skrattande Nu kommer det hem en liten kille till mig om två veckor!!! ååh, vad jag längtar! :-)

twinnie
0

#18 Haha, jag e snabb Cool Nejdå, det behöver man inte ;)

Mysofi
0

Nu e jag överlycklig, ska bara försöka komma på något sätt att stå ut i två veckor!!

twinnie
0

#21 Du ska bara vara glad Skrattande . Det är hela 25 dagar kvar tills jag får hem min hona!

Mysofi
0

Räcka ut tunganSkrattande

KajsaM
0

Ja, kaninen måste vara könsmogen för att kunnas kastrera.

Denna kommentar har tagits bort.
Pepsi_hugo
0

Du behöver inte kastrera en hane…men ibland kan det vara bäst så :)

Tina-A
0

#19: Ställ hur mycket frågor du vill :P

allobosia
0

Istället för att göra en ny tråd så skriver jag här.. Jag ska spara en av mina kaninungar och det är en hane.. Då tänkte jag att jag kanske kan kastrera honom och låta han bo med sin mamma.. Kan det vara nåt? Och är det riskfyllt? Är det någon som har haft en kanin som dött under kastreringen?

Tina-A
0

#28: Det ska funka. Nej, jag har inte haft en egen och känner inte någon annan kanin som dött vid kastrering.

allobosia
0

För det var ganska så billgt också det kostade bara 450 kronor där. Och så kommer dom bo i en utebur på ben som är 2mx70cm lång och en stege ner till en Hage som är ungefär 2x2m… Så det känns lite onödigt att det bara bor en där på något sätt :D

annaforsgren
0

Min kanin juckar på mig, jag ska kastrera honnom . så ska han få en flickvän

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Mysofi
0

kom just på att min kompis har en hane som inte är kastrerad och han har aldrig juckat eller nått!! håller tummarna för att det blir så med min också. Skrattande

[fannyputte]
0

Hej! det hoppas jag också på!

(ses i morgon.)

Taci
0

Kul me en ny kanin :) Va e de för ras ? (Du kanske skrivit det, isf har jag missat det;D)

Mysofi
0

fannyputte: Ja, det gör vi Flört Taci: Tack, det ska bli kul! en dvärgvädur ska det bli :)