Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 3693 ggr
ella99bella
1

kompostgaller?

hur mycket brukar det kosta och är det bra att ha som innebur?

Jag funderar på att byta ut min inne bur mot en "bur" av kompostgaller men jag vet inte vad jag skulle ha som botten material.

Nån som har nåt tips? eller nån bild att visa?

:)

Mvh/Ellen<3Glad

CorneliaAndersson
0

Jag köpte en förpackning med 4st kompostgaller för 100 eller 200kr på Biltema (eller a, jag köpte nog 3 förpackningar menmen.. ;))

Ja, det skulle nog funka som innebur. Min hermelin har tillgång till kompostgaller-hage, dock i garaget.. :P

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Fridaaaa
0

99 kr för 4 delar brukar det kostat :)

#1 På biltema kostar det inte 200 kr ;) då måste det vara fler än 4 i det i så fall ;

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ella99bella
0

#1 det var ju inte så dyrt! :)

Är det rymmningsäkert?

Ioförsig(?) gör det ju inget om hon tar sig ut för hon kommer ju bara ut i mitt rum där hon är hela dagarna nästan men  ändå;)

Men har du nån aning om vad man skulle kunna ha som bottematerial?

Mvh/Ellen<3Glad

CorneliaAndersson
0

Oj, då måste jag fått fel för mig O,o :P Men det stämmer nog.. Jag sa 100-200, och 99 e ju typ som 100 haha ;)

#3 Du kanske kan ha nån ''plast-skiva'' Typ som man brukar ha på skrivbord. Det är enkla, att bara lyfta på gallerna och dra ut den. Man kanske kan ''limma på'' träkanter och isolera, så kisset ej åker ut..?? :P

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

ella99bella
0

#2 det var ju ännu bättre! ;)

#4 det borde nog funka ska prata med fixaren här hemma! :)

Mvh/Ellen<3Glad

[Wera]
0

Ja kompostgaller som bur inomhus är det många som har :)
Det är väl inte så rymningssäkert tycker jag x) Mina kaniner brukar antingen hoppa över det (eller halft klättra) eller så lyfter dom upp på gallret och smiter under. Men vad spelar det för roll om han inte kommer längre än till dörren haha :P

Jag skulle nog ha valt en sorts gummimatta som botten och sedan en toalåda med toa-lätt i (spån dammar och sprätts iväg så mycket). Samt en plastback med hö i. Då smutsar man inte ner rummet lika mycket.

99 kr för 4 på bl.a. Rusta och Granngården.

ella99bella
0

tror ni det skulle bli väldigt skräpigt om man hade halm i hela "buren" ?

Helst vill jag ha det för Ängla tycker det är så kul att gräva

Mvh/Ellen<3Glad

[Wera]
0

#7 Mja det kan ju hamna utanför, men om du stoppar brädor som en kant runt hela bör det gå bra :) med plast eller gummimatta under ^^, Eller bara ha över halva buren med en spillkant.

ella99bella
0

jag kanske ska ha den gamla burbottnen utan galler på i hagen och ha massa halm där?

Mvh/Ellen<3Glad

Kickan90
0

du borde på något sätt göra så att inte kompostgallren går att flytta, min hane biter tag och flyttar på dom. Så gjorde även hans pappa x)

fungerar att ha platsmatta under det är bara att skrubba (hålla tummarna att kaninen inte tuggar på det)  sen hade jag en kattlåda där jag lade lite kiss och några kluttar ovanpå ny papperspellets :)
gick super och hamnade bara några kluttar utanför.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Wera]
0

#9 Det skulle nog vara lämpligt! Glad

#10 Precis, mina kaniner flyttar också på gallret. Kanske man kan tejpa fast gallret med remsor av silvertejp i golvet? :P

ella99bella
0

ja tror nog jag ska skaffa det nu för hon har så otroligt mycket energi och man kan inreda roligt också kanske fixas till helgen! :)

Mvh/Ellen<3Glad

ella99bella
0

föresten tror ni det räcker med åtta galler?

Det borde ju bli rätt så stort!

Mvh/Ellen<3Glad

Kickan90
0

#13 ja det räcker, men du borde på något sätt göra så att kompostgallrena sitter fast och inte går att flytta för annars hade du en kanin som smiter ;)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

ella99bella
0

det går nog att lösa! :)

Mvh/Ellen<3Glad

ella99bella
0

nu har jag en Hage med sex galler jag gör nog den större sen men tänkte börja såhär. Ska ta bild och visa sen hur det blev. Jag har den gamla burbottnen kvar fast utan galler delen! :)

Mvh/Ellen<3Glad