Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 510 ggr
[Jhillhzan]
0

Varför gör hon så?

Halloj!

Jag har haft mina två lejon bebisar i en månad nu. Den ena, Tutti, är framåt och nyfiken och är med på nästan allt. Frutti är däremot lite mer skygg och bakåt. Så hon får desto mer uppmärksamhet men på en viss distans.

Nu tex, sitter hon på mitt bröst, medans jag sitter vid datorn. Hon naffsade i min mage och slickade mig sen på näsan, sen naffsade till i tutten och sen slicka på armen. Jag undrar, vad betyder det då? När dem gör så olika? :/

Och hur ska jag få henne mer trygg i sig själv?
Hon är den som stampar till om det är något, hon är även den som väger minst. :/

Zvintos
0

Naffsar hon hårt eller löst? Är det löst så har det troligen samma betydelse som när hon slickar.

[Jhillhzan]
0

Löst, det känns inte riktigt som hon biter tag ordentligt. Utan mer som att hon naffsar till lite lätt som hästar kan göra ibland när dem kliar. :/

ellinor98
0

Är båda honor och bor tillsammans?

[Jhillhzan]
0

Det ska vara honor iaf, men enligt mina undersökningar är den här "damen" en herre. Kolla in http://kanin.ifokus.se/discussions/4f69f569d4ebea5b2500a0ee-konbestammande

ellinor98
0

är han kastrerad då, för annars blir ju honan dräktig. och om det är honor ska du helst sära på dem :)

[Jhillhzan]
0

Dem är 3 månader snart. Och dem fungerar bra tillsammans, och att sära på dem är planerat inom en vecka då jag är osäker på om det är en hane eller inte.

Jag förstår inte hur det här är relevant med frågan från början? :/