Förvara hö
Har ett smärre problem, just nu har jag hö och halm i vår lekstuga, vilket egentligen skulle vara tillfälligt (2 år hitils).
Men nu ska den renoveras och vart ska jag då göra av hö och halm? Vi har typ ett magasin över garaget där jag skulle kunna göra i ordning en hörna, men då är det så opraktiskt att jag måste släpa fram en stege var gång jag ska dit. Det kommer man lessna på.
Vi har funderingar på att bygga en trapp upp dit för att kunna använda det utrymmet bättre. Men när det blir av vet man ju aldrig.
så under tiden, vart kan jag då ha det. Funderade på om man kan ta en eu pall med pallkragar och så ett lock över. Det blir ju som en form av lada i miniatyr som ju hö och halm brukar förvaras i. Någon som testat och vet hur det funkar, eller har synpunkter i övrigt?
Även funderat på sådana där dynlådor som finns i både trä och plast, kan det kanske vara något? Eller kan de bli aldeles för tätt. HAr aldrig lixom riktigt tänkt på hur de är funtade.
Eller har ni några andra bra förslag på vart/hur man kan förvara sitt hö om man inte har turen att ha en höskulle?