Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1014 ggr
[linneasandberg]
0

Dräktig?

Hej! Jag parade min hona för 3veckor sedan. Med en hane som är 6-7månader. Han är rätt liten i sin storlek så jag undrar om det verkligen funkade. I början tillät honan hanen men sedan ville hon inte mer. Som om det var "klart". Sedan "jockade" han uppe på ryggen på henne och ramlade av 2gånger, tyckte lite synd om han för att det var första gången. Men vattenflaskan blir snabbare tom så det verkar ju som om hon dricker mer än förut. Hon har inte boat för tidigt så hon är inte skendräktig?. Hon är lika sprallig som förut också. Så, dräktig eller inte… det är frågan :/

Peak303
0

Min hona bäddade direkt efter att ha träffat hanen och hon födde 2st (dock dödfödda) så de med att honan bäddar tidigt betyder inte att honan är skendräktig?, då de är olika från hona till hona. :)

De är nog bara att vänta och se om de ploppar ut några bäbisar eller inte, håller tummarn och tassar här hemma :3

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[linneasandberg]
0

#1 okej så ska jag flytta honan till en annan bur för säkerhetens skull? c:

Peak303
0

#2; vadå har du honan med en annan kanin? O_o

-'  Malin Hultman

[linneasandberg]
0

#3 heheh, ja just nu har jag hon med en kastrerad hane! Hon är alltså otrogen ;D Men jag ska skilja dom eftersom hon förmodligen är dräktigt :3

Peak303
0

#4; De är nog rätt bra att dela på de då :P

-'  Malin Hultman

zezagena
0

Om hon trivs bra med hanen kan det nog fungera, hört om kastrerade hanar som mkt hjälpsamma barnvakter.. Flört (om du vågar testa).. men är hon "på honom" el han störig bör de nog delas på

[linneasandberg]
0

#6 jag är mest rädd för att hanen ska bita dom små stackarna eftersom han är väldigt vakande. Den enda kaninen som kan få komma i närheten av hans revir är bara Leia (honan vi skriver om) i början så fick inte hon heller komma nära för han var ensam kanin i ett år och då var han inte van med andra kaniner :/