Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 865 ggr
[MiniPim]
3

Duktig kille!

Hejsan! =)

Min fina mini pim hoppade 40 cm igår, är så stolt över honom!!! Var bara tvungen att skriva av mig lite..

Älskar honom, men behöver lite fler hinder ^^

Så ifall ni har något till salu rätt billigt kan ni kanske skicka ett PM? :)

bambiiii
0

Duktig :) jätte duktig, bambi klarar hoppa 70cm han är 11månader hihi :) men vad duktig din är :D

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[MiniPim]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Tack :D

Ojdå, vad högt. Han måste vara jätteduktig :)

Här kommer en bild - det här hindret är inte lagligt så jag vet det men det var den bästa bilden jag hade och jag hoppar inte hindret med honom mer.

ninor
0

Min ena kanin (blandning hermelin/lejonhuvad) hoppar hur högt som helst utan att jag tränat med honom :P

han hoppar lätt över 65 cm. Idag hoppade han även ut genom takluckan på sin bur (ca 50 cm högt). Karriär inom hoppning kanske? ;-)

bambiiii
0

2# Ja han är duktig :) hhihi

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[MiniPim]
0

#3 Ojdå.. Haha, jaa ^.^ ♥

#4 :)

Fridaaaa
0

Duktigt :) 
Ska du tävla med honom och se om han hoppar lika bra på tävling?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
0

#6 Tack! :D

Ja, har faktiskt funderat på det. Jag och min kompis tänkte tävla med kaninerna förra året men alla klubbar som var i närheten skulle lägga ner.

iWontBite
0

#7 lägga ner? Vilka klubbar var det? :O
Bor du i Göteborg? För där finns ju både Västkustens kaninhoppare och Trestads kaninhoppare inte alltför långt bort :)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[MiniPim]
0

#8 Ja, alla la ner.. Jag vet inte, det var min kompis som kollade.

Ja, kan kolla upp det. Finns det någon hemsida eller något? =)

[Guldvingens]
0

Vi har i kaf; Bergum, Tvåstad Dals, Skaraborg… som alla är i V. Götaland

I skhrf: Trestd och Västkustens

Ett brett urval :)

iWontBite
0

Ja, precis som Guldvingens säger finns det en massa klubbar här! Hon kanske läste att Västkustens Kaninhoppare låg på is förra eller förr-förra året, om jag inte minns fel :)

http://tkh.skhrf.com och http://vkkh.skhrf.com är klubbarna i SKHRF, Guldvingens kanske har KAF-länkarna?

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner

[MiniPim]
0

Tack så mycket! :-)

Stiinisen
0

Duktig kanin du har ! :3

Jag tror han är lika gammal som Flinga ,
Vi hoppar 40-50 cm med  !:3

Slänger inn en bild på henne. Flört

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Ninjapixel
0

Ang. #2

Ursäkta att jag frågar men vadå inte lagligt?

dermot
1

#14 Kaninen måste kunna riva ner bommarna från båda hållen, det kan man inte på den. Alltså är den olaglig att använda vid Kaninhoppning.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Ninjapixel
0

Trodde att det handlade om något slags djurplågeri när du nämnde olaglighet. Det fick mig att undra. Det var alltså bara tal om regelbrott för kaninhoppning… :P

Fridaaaa
0

#16 Ja men även hemmahoppning.
Kaninen kan skada sig annars. Så det handlar ju om kaninens hälsa och bästa med :)

[MiniPim]
0

Med olagligt menar jag att kaninen måste kunna riva hindret från båda hållen ifall han vänder sig efter att ha hoppat. ;)

Det var bara en bra bild, annars så hoppar jag inte hindret längre :)

iWontBite
1

Tja det är ju inte olagligt, men som sagt är ju hindret ogiltligt att använda som tävlingshinder. Det är ju bara att hoppa från det hållet som går att riva om du ska hoppa hemma.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner

Fridaaaa
0

#19 Du måste kunna river hindret från båda hållet även hemma. För gör kaninen en tvärvändning och hoppar tillbaka igen blir det inte bra om det slår i :/
Dem måste kunna rivas från båda hållen både hemma & på tävling

iWontBite
0

#20 Det är därför reglerna är sådanna vid tävling, ja. Det finns absolut inga regler om kaninhinder hemma. Om det finns det så är det regler från SKHRF eller KAF och sådanna har inte heller någon rätt att gälla utanför tävlingar. Eventuellt hade du kunnat åka dit för djurmisshandel om du blev anmäld och hoppade kaninerna över helt fasta hinder, men det vill ju till.

Jag försöker självklart inte uppmuntra att använda hinder där kaninerna eventuellt kan skada sig, bara att det inte finns något som säger att du inte får göra det.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner