Harkorsningar planeras
30-31 mars 2012 så kommer två helt fantastiska individer att träffas. Jag har fått äran att låna en hona av min drömras för att para med en kanin jag alltid velat ha en unge efter.
**Honan
**Akila är en renrasig belgisk hare i den mindre storleken (3,1kg). Hon har ett superbra temperament och är snäll att hantera.
Hanen
Staffan "Goofy" Strand är en viltgul mindre herre, korsning vädur/dvärghare. Han är i dagens dato 7 år gammal, men pigg och har aldrig varit sjuk. Han var en grym hoppkanin när han tävlade, och är svårklassad med pinnar. Han har en snabb och säker hoppstil, tvekar aldrig.
Om kullen
Jag vill ha harar i en lagom storlek med gul-anlag, för framtida Avel (harar i "gula" nyanser). Tror dessa ungarna kommer lämpa sig till både kel, Avel och hoppning. Då temperamentet på föräldrarna är superbra. Dessa ungarna kommer bli mycket harlika (mer än den kullen jag tidigare tänkt ta), med mycket belgisk hartyp. Jag kommer själv behålla en hona. Det kommer bli viltgrå och viltröd - samt olika rödförstärkt där emellan.
Kommer att finnas i Göteborg men leverans brukar lösa sig.
Intresse kan lämnas i annonsen eller i PM, då jag kollar KIF så gott som dagligen.