Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 1485 ggr
dermot
0

Påskkort - vilken?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi brukar alltid skicka påskkort till våra vänner, fick en hyfsad bild idag jag tänkte använda, men vilken av nyanserna tycker ni är bäst, ljusa eller mörka? Ingen jättestor skillnad, men den finns ändå där. Tungan ute

Bild 1, mörka varianten.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2, ljusa varianten.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Alone
0

jag tycker den ljusa :)

måste bara säga att bilderna är helt underbara! :D

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

ninor
0

Av dessa två tycker jag den ljusa är finare, men jag tycker båda har en lite gulaktig ton som jag skulle försöka få bort. :)

Jättegullig bild!

iWontBite
1

Jag tycker också den ljusa.
Och jag håller inte riktigt med #3, jag tycker nästan dom ska vara ännu lite gulare xD Det är ju påsk trots allt

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

proxima
0

supermysig påskbild! :) Tycker den ljusare var snäppet bättre.

Chieko
0

Gillar också den ljusa bättre. Skickar du några kyckligar till mig så jag också kan ta söta kort? :P

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

NaDa...
0

Guud vad söt bild!
Gillar dne ljusa mer jag med. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

dermot
0

Tack så mycket alla! Då blir det den ljusa :)

#3 Jag valde att ha den lite gulare, eftersom att det blev en sån hård ton på det vita annars.

#6 Haha, javisst;) Vilken färg? vill du ha?

// Anka

Chieko
0

#8 Åh det skulle ju få vara något som matchade Trollet… Antingen en vit eller svart, det hade nog varit stiligt! Han gör sig bra i blått också så har du en sån så tar jag den!

/Karin

dermot
0

#9 Jag har svartvita;D

// Anka

Chieko
1

# Jag ska bara bygga ett hönshus först då…

/Karin

CorneliaAndersson
2

Vi ska nog köpa 5 hönor Kyss

Haha Annika.. Om du fattas 5 nån dag så kom ihåg, det var INTE vi som snodde några.. ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

dermot
0

#12 Haha ska komma ihåg det;)

// Anka

CorneliaAndersson
0

Ska ni ha några till salu?? :P

/ Cornelia Andersson,

Fridaaaa
0

#12 Ingen tupp? De flesta höns mår bättre av att ha en tupp hos sig :) Märktes på våra när vår förra tupp försvann :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Peak303
0

Jag gillar den ljusa bättre, men sen eftersom jag är ganska "fotogalen" elr vad man ska säga (x'D) så stör jag mig lite på att de viltgråa på kaninungarna är så pass mörkt så om du hade provat att ljusa upp de lite? Oskyldig
Menar då de under den högras öra och vänstras öga. Annars tycker jag att du lyckats få ett jättefint foto Skrattande

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

dermot
0

#14 Jodå:D Har nog runt 40 pycklissar där ute nu + 130 ägg i kläckaren, så visst kommer här vara till salu;)

#16 Jag ska pröva, men eftersom jag inte har något särskilt bra program så kan jag inte ljusa upp på vissa ställen utan hela bilden och då blir allt annat superljust :s

// Anka

Peak303
0

#17; Vad använder du för program? :)

-'  Malin Hultman

dermot
0

#18 Photoscape, för bekvämlighetens skull xD annars så har jag GIMP men den är så trögstartad på min dator :P

// Anka

Peak303
0

#19; hmm okej, vet tyvärr inget om de programmet x)

-'  Malin Hultman

Jessica Holländare
0

Måste bara säga att det var en jättesöt bild du lyckats ta!!! Tycker som de andra att de ljusa är finast, men den har du ju redan valt. Tungan ute

dermot
0

#20 Haha okej xD

#21 Tack så mycket :)

// Anka

CorneliaAndersson
0

Haha ok x''D Vi får helt enkelt se hur det blir :P

/ Cornelia Andersson,

dermot
0

#23 Vad är det för raser ni letar efter?:)

// Anka

CorneliaAndersson
0

Asså. Jag tror inte att mamma vet namnen på alla raser och sånt :P Ägg sa de kunna ge iallafall :P (dock bara hönor)

Mamma älskar att kunna gå ut på morgonen och plocka lite ägg :P Fast eftersom vi bor i ett ''grannområde'' så är det lag på att man bara får ha 5 hönor.. så ja..

/ Cornelia Andersson,

dermot
0

#25 Okej ^^ Vi har lite olika raser, vet inte vilka som värper bäst.. s k Värphöns har vi till oss själva, så de säljer vi inte:P

äsch, ni får komma hit och kolla istället;)

// Anka

CorneliaAndersson
0

Haha ja eller hur!;) Fast mamma vill ha några som ändån inte är FÖR unga.. Vet inte direkt när man kan skilja dom från mamman.. Vi har haft höns tidigare så vi har erfarenhet. Även Farmor och Farfar fick kycklingar 1-2 gånger om året innan.. så vi har erfarenhet ;)

/ Cornelia Andersson,

dermot
0

#27 "från mamma" behövs ej med dessa;) när de är någon månad kan de flytta ifrån värmelampan däremot. Sedan brukar de vara ungefär ett halvår-7 månader innan de kommer igång och värpa :)

// Anka

CorneliaAndersson
0

Ahh ok :P Asså när vi skaffade höns så var det några av armor och farfars som de då ej hade plats för, så de var ju redan vuxna :P

/ Cornelia Andersson,

dermot
0

#29 Okej ^^ tror ej vi har några vuxna nu.. kanske när vi sållat ut vilka kycklingar som ska stanna:)

// Anka

CorneliaAndersson
0

Ja :P Fast vi måste först bygga ett litet hönshus + ''gård'' ;)

/ Cornelia Andersson,