Dräktig hona?
Hej!
Para min Dvv hona för 14 dagar sen och hon har fått större mage, beter sig annorlunda (bits lite, som hon annars inte brukar göra) och hon gräver enormt mycket. Jag har försökt känna ungarna, men har inte lyckats pga av att det är min första kull och vet inte riktigt hur jag ska känna? Men jag tror hon är dräktig :) Någon som har något tips?, om hur jag kan veta om hon är dräktig eller inte? utan att gå till vetrinären eller så får jag vänta och se :)
Bilden på min Alice , en gammal bild :) Hon är nu snart 8 månader!
Kolla in min hemsida :)
På mina honor har man int ekunnat känna några ungar försen ca 1 dag innan födsel, så du får nog vänta och se :)
♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
Det låter som hon är dräktig ja :) Rund om magen, gräver mycket o förändrat beteende tyder på det ;)
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
#1 okej en del säger att om man är duktig så kan man känna redan efter 2 veckor :) Men jag väntar och ser :)
#2 okej hoppas verkligen! Skulle bli chockad om hon inte var det, för hon har jättestor mage nu och hon har fått lika mycket, mat och Motion som vanligt :) Så håller hon på att stöka till i buren och bolådan håller hon på att terrorisera (river bort trä flisor med tänderna) :)