Lös hud?
Min belgiska hare har sedan tidigare haft ett litet hudveck under hakan, på senare tid har jag märkt att det blivit mycket värre, hon har en liten "kula" under hakan och sedan rejält med lös hud längst hela halsen.
Någon som vet vad det kan bero på och hur jag kan få bort det? Hon har fått ca en dl kalvpellets per dag då hon fortfarande växer.
Hon äter ordentligt med hö så borde jag ta bort pelletsen helt?
Hon är i jättefin form och i bra hull förövrigt.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Har du prövat att försiktigt rycka bort det? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#3 Ja det har jag, det enda som resulterades var en massa bitmärken då hon inte alls tyckte om det.
Samtidigt som hon har kommit in i trotsåldern och är en riktig bitch i famnen.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#4 Hm.. Jaha, :/
Det kan ju vara ärftligt också, hur ser föräldrarna ut? Tänker mes tpå mamman.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#5 Jag har frågat uppfödaren ang just det när hon fick sitt lilla hudveck för ett tag sedan. Har tyvärr inte fått något riktigt svar utav honom. Ska skicka iväg ett nytt mail. Jag äger hennes kullbror också och även han får 1 dl pellets om dagen och är i jättebra hull.
Jag vet att honor har lättare att ta på sig en hakpåse/dubbelhaka men förutom de så är dem i lika bra hull.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Vissa kaniner kan få sådär lättare än andra. Jag fick ex börja ge vuxenportioner till min dvärgvädurshane redan när han var 3½ månad gammal, då han började få hakpåse (men var i övrigt i OK hull). Han höll sig fortfarande i OK hull trots att jag började minska och hakpåsen försvann. Den mängd/märke som funkar på en, kan funka annorlunda på en annan. Så man får individanpassa ganska ordentligt. 
#7 Tack för svaren! Just nu får hon gå på hö diet ett tag framöver så får vi se vad som händer.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
hakpåse kanske? :)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Nä, det är bara en massa lös hud. Det blev värre efter att hon fick en tjuvparnng. Huden blev så uttöjd och hakan blev enorm. Nu har huden dragit ihop sig rejält. Får se om all hud drar ihop sig…
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se