Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 901 ggr
maysan1999
0

konstigt?

hej hej alla, är det konstigt om sina kaniner blir livrädda för hundar och inte vet vad dom gör springer in i vägarna i full fart och då menar jag värkligen full fart asså och så pipper dom gör alla kaniner så?

Lillhems Kaniner
1

Nej det är knappast bra för en kanin och göra så! Det kan sluta med att det skräms ihjäl.

Så som du skriver och sen skriver i annan tråd att du vill ta kull på din kanin så behöver du verkligen lära dej mer om kaniner!

maysan1999
0

men gud asså jag vet mycket om kaniner bara inte just om detta!

Lillhems Kaniner
1

Om du vet mkt om kaniner så borde du veta detta… de visste ja när ja var 9..

dermot
0

#2 Så sa du ju i andra tråden också? :P

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Lillhems Kaniner
0

#4 det känner ja me..

maysan1999
0

ja men jag fick ny sdessa kaniner och dom kanske har ovanligt beteende asså jag vet inte vad det är du vill komma fram till jag kanske inte har haft kaniner hela mitt liv ovh så men detta betyder ju inte att jag inte kan något om kaniner jag kan mer än vad du tror så du borde inte sitta och anklaga mig för det! :) ps jag är inte sur på dig detta är liksom bara vad jag tycker att du ska veta om mig innan du skriver så!

Lillhems Kaniner
2

Ja har inte anklagat dej för nått? bara sagt att det verkar som du borde lära dej mer om kaniner… sen är det otroligt svårt att läsa dina inlägg när du inte använder punkt..

dermot
1

#6 Men snälla du, du skriver att du inte kan något om kullar och vitscheckar och du vill lära dig det - helt OK! Vi hjälper dig gärna. Sedan skriver du att du inte kan detta heller (vilket för mig är helt självklart..), men du vill lära dig - helt OK här med, men du kan inte sitta och skriva att du vet mycket om kaniner när du ändå sitter och frågar en massa? Det är inte idiotiskt att inte kunna något, specielt inte när man frågar! Som du gör. Du försöker lära dig, vilket är jättebra! Men det känns lite svårt att vilja hjälpa dig när du ändå "redan kan allt - förutom just det här." Om du förstår vad jag menar? :)

Bättre att säga att man inte kan och lära sig, än att säga att man kan, när man egentligen bara kan lite grann eller inget alls. Trots allt är kaninernas välmående som sitter i fokus, visst? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

maysan1999
0

jag vet det, men det kändes bara som att du tyckte att jag inte kunde något om kaninen men det kan jag ju en hel del faktiskt.Här jag bor så anvender nästan ingen punkt utan dom bara skriver rakt över allt.!

[alex nr1]
0

Skrattande

Fridaaaa
0

#9 Då får du börja skriva med punkt då. Jättejobbigt att läsa då.
alla skolor lär man sig att skriva med punkt osv eftersom det ingår i det svenska talet och skriften

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ljusta
6

Det första tecknet på att man mognat är när man inser hur lite man kunde tidigare och att man har massor att lära. Man blir aldrig någonsin fullärd och det är väl det som är bra med vår hobby :)

Det är bra att du frågar, fortsätt med det :) Men tro inte att du kan massor, för då borde man vara medveten om kaninens språk och borde veta att kaniner kan reagera så på hundar för att de blir rädda.

(Hoppas att det här inte är ytterligare ett sånt där experiment…).

Ljustadalens kaningård

Kassy
0

# 12 OT, men vad menar du med experiment? :o

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Stiinisen
0

#13 jag tror att hon menar när alla skirver ' min kanin är elak jag avlivar den ' osv ( alltså trollar ) Och sen skriver alla , och blir jätte arga osv.
I slutet säger TS att ' ville bara se om ni bryr er om kaniner , härligt at se ! ''

Sjukt jobbigt ;/

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Chieko
0

#13 Jag skulle gissa på att #12 med experiment menar att det kan vara ett Troll, dvs en person som gör en användare enbart för att skriva saker som de vet provocerar. maysan1999 blev medlem igår och har sedan dess skrivit två trådar där hon frågar ovanliga saker men påstår att hon vet mycket. Ganska tydligt tecken på troll.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Ljusta
0

#14 Precis det jag menade. Det var ju en tråd för ett tag sen där ts bara ville veta hur hon skulle bli bemött när hon var en djurägare som inte tog hand om sin kanin på ett bra sätt. Hon låtsades att hon var en liten flicka trots att hon var vuxen. Hon gjorde det som ett experiment, en del i något stort (jag kommer inte riktigt ihåg vad :P )

Ljustadalens kaningård

maysan1999
0

asså jag vill liksom inte bråka. Jag skriver här för att jag vill lära mig just de saker.Sedan sa jag inte heller att jag kan allt om kaniner för det kan jag nartulit vis inte. Jag fick mina kaniner ungefär för några månader sedan och dom är just nu 8 månader.Jag bara undrade om jag kunde få lite hjälp med detta om kaniner.