Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1086 ggr
[Airo]
1

Angora..

Min mamma är rätt intresserad av rasen, vi fick syn på dom på en utställning för några år sedan och hon blev helt fäst för deras personligheter och päls.

När man klipper dom, är det svårt att få sålt pälsen? och Vilken färg? är mer "attraktivt", om man säger så..?

zezagena
0

Den färgen man gillar Flört vit är ju säkert praktiskt då den ullen kan ju färgas.. Skulle själv ha viltgrå, bourgogne, svart o de skulle vara i satin Skrattande Ullen kan man spinna själv till det varmaste garnnystan om man har en spinnrock..

Fridaaaa
0

Nej är nog inte så svårt :) Svärmor har 3 angoror. Hon spinner ullen ifrån dem :)

Satinpälsade är ganska eftertraktade, dem rakar man ca var 3e månad och "vanliga" ca var 4e månad.
Men tror inte något av det är så svårtsålt direkt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[sstorm]
0

Om man vill ta vara på pälsen klipper man den och rakar inte. Jag skulle besöka en angora uppfödare om jag var du, den kan säkert svara på dina frågor.

Fridaaaa
0

#3 Vissa ställen rakar man på kroppen och vissa ställen klipper man :)

[sstorm]
0

#4 där du ska använda ullen kan du inte raka iaf

Fridaaaa
0

#5 Svärmor använder all ull, även det lilla som rakas bort, fungerat bra i alla fall.
Vet inte om det är olik kvalité mellan angora och satinangora? (hon har satin), det är få ställen och väldigt lite hon rakar, resten är klippt

svartkanin
1

#6 Blir kaninen naken?

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

bambiiii
0

7# Ne det tror jag inte ;)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

svartkanin
1

#8 När dom säger raka så skenar tankarna iväg Flört

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

dermot
0

Nakna blir de ju inte, men en hel del päls försvinner ju :P

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

bambiiii
0

9# Ja det förstår jag ;) hihi

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

AkaiTsuki
0

Haha min mamma som inte är så förtjust i kaniner föll också för angoran då vi var på LU förra vintern  :)

//Joanna

Fridaaaa
0

#7 Nästan :) Man tar ju inte in på bara skinnet såklart, det blir ju kortkort päls kvar.

AkaiTsuki
1

Såg på LU när de klippte och då använde de en rundad sax så att de inte skulle klippa i skinnet :)

//Joanna