Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2514 ggr
Rozza
1

(S) "mini rex" 1.0

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har bara en kanin kvar att hitta hem till. Kan inte ha kanin som det ser ut just nu och har en lite stackare kvar han är korsning med blandannat hermelin rex och nått annat. Han är själv rexpälsad och i den fina färgen viltblå. han är under ett halvår och är en trevlig litte kanin lite skygg i buren men en mysig herre annars med mycket fart i.

Är inte så noga att han ska användas till utan han kan vara din bästa vänn lika gärna som att vara din bästa avels hane det bestämmer du.

Priset är inte så viktigt utan bara han får ett hem blir han glad.

Transport till Stockholm är inte omöjlig. Annars finns han utanför Östersund.

Myrra
0

Hej!

Jag är eventuellt intresserad av honom,beroende på hur det går att lösa transportproblemet.

Du har inte möjlighet att få honom till Västerås eller Örebrohållet?

Jag bor i Köping mitt emellan dessa städer,Stockholm har jag inte möjlighet att ta mig till tyvärr.

/Myrra

Rozza
0

kan på rak arm säga att jag inte ska till örebro utan åker bara mellan östersund och stockholm (västerhaninge) då jag lång praktik jobbar här nere. Men kanske finns nån som åker stockholm - örebro eller nått.

Myrra
0

Tack för svaret!

Tyvärr känner inte jag någon häromkring som pendlar till Stockholm,himla synd,för han är en väldigt vacker kanin (älskar viltblå) och jag tror han skulle trivas bra med mitt gäng av Rexar jag har här hemma.

Zvintos
0

#3: Hör med uppfödare runt Stockholmstrakten om de kan ta sig till ex utställningen i Guldsmedshyttan. Är säkerligen uppfödare härifrån (dvs Örebrotrakten) som ska på den utställningen.

Myrra
0

#4 Tack för tipset!

Rozza,tror du att du är i Stockholm före/runt den 6:e april?  (utställningen är då)

Om du är det,så skriv gärna vilket datum, så ska jag försöka hitta någon uppfödare som kanske kan ta med Ylle till Guldsmedshyttan,ska söka på K-net.

Håller tummarna att detta kommer att lösa sig.

/Myrra

Rozza
0

#5 ja jag tror min syster kan få ner han den 5:e om det skulle funka vi har inte bokat ännu men jag ska hinna hem innan dess hade jag tänkt.

Rozza
0

Du kanske kan höra med Sanna Storm

Myrra
0

Nu har jag lagt in en annons på K-net får se om någon svarar,hoppas!

Skriv gärna så fort du vet till 100% att kaninen kommer att finnas i Västerhaninge den 5:e,så man kan fortsätta planera med ev nästa transportör!Glad

Tack för tipset,jag ska kontakta Sanna om ingen annan hör av sig före!

Rozza
0

kommer inte finnas i västerhaninge utan det blir stockolms central förmodligen den 5:e i så fall.

Myrra
0

#9 Då ska jag genast ändra i annonsen!

Myrra
0

Det verkar svårt att få någon som vill ställa upp med transport som det ser ut!

Rynkar på näsan

Jag väntar väl i några dagar till om det är ok för dig,sen får jag nog avböja att ta hand om Ylle så du har chans att finna någon ny som kan tänka sig att ta hand om honom.

/Myrra

Myrra
0

Jag har mailat dig!Glad (Privat)

Myrra
0

Puttar upp!Skrattande

Rozza,kontakta mig snarast!

Sanna väntar på svar.

/Myrra

Rozza
0

Vart har du mejlat mig? Har inte fått nått.

Myrra
0

#14 Hej!

Jag har mejlat på din privata mejladress,den du uppgett på "Rex i fokus" där du har den 1:a annonsen på Ylle inlagd. Jag vet inte om mitt mejl hamnat i din skräppost direkt? För det hade jag gjort hos Sanna!

Bara ren tur att hon tittade där.

Sanna undrar när tåget anländer till Stockholm den 5:e (om din syster kan åka),för hon ska åka till sin morfar den dagen så det beror på om hon hinner få med sig Ylle eller ej innan dom åker!

/Myrra

Myrra
0

PuttGlad

Rozza
0

vet inte när för hon ahr inte köpt biljertter ännu men återkommer hon kommer åka ner till Göteborg via stockholm men hon vill helst inte hålla på och lämna kanin i stockholm men tanke att hon har så pass lite tid.

Det jag vet är att jag åker ner den 12:e april i djurvagn och tar gärna med han ner då har ingen stress utan tåget anländer då 10:50 i stockholm central

Myrra
0

Självklart vill jag inte att din syster ska känna sig stressad med att behöva ta med och lämna en kanin om hon har ont om tid.

Men för min del blir det nog tyvärr omöjligt att få hem kaninen ett annat datum,den 5:e april är min enda chans så att säga.

Det är då Sanna har möjlighet att ta  honom med till Guldsmedshyttan den 6:e, där jag sen har möjlighet att hämta upp honom.

Ska jag skriva till Sanna att hon inte behöver hämta upp någon kanin den 5:e?

Hon har ju väntat på svar i flera dagar,så det känns som att jag borde höra av mig snart.

/Myrra

Rozza
0

#18 nu är biljetterna beställd och det fanns ingen till den 5:e men den 4:e så om sanna kan den 4:e och vara inne på centralen i stockholm mellan 11-12 så kommer hon men kaninen då det bara den timmen annars kommer hon missa sitt tåg.

Myrra
0

Jag ska skriva till henne på en gång och höra om tiden kan passa henne,HOPPAS!

Jag skriver här så fort jag vet något!Skrattande

Myrra
0

#19 Hej och hallå!

Nu har Sanna svarat,hon kan tyvärr inte hämta upp kaninen den 4:e kl 11-12,hon är i skolan då,så det funkar inte.

Jag får nog tyvärr här med tacka nej till att ta hand om Ylle.Gråter

Hoppas du finner någon annan som har möjlighet att ta honom.

Trevlig helg

/Myrra