(K) ev. Lilla tysk
Jag är väldigt intresserad utav en Lilla Tysk vädur till kel - dock vill jag ha med stamtavla så jag vet att det är en renrasig. Kan dock tänka mig att gå på någon utställnign då och då, för att se hur det går för godingen som kommer flytta hit senare!
Färg spelar ingen större roll, dock är jag väldigt förtjust i Blå Manteltecknad.. gärna någon färg i manteltecknat om det ska vara ett måste.
En hane är ett måste, dock ska jag inte köpa någon fören jag har fått sålt några av kaninerna, plus att det ska vara till sommaren - maj tidigast.
Jag bor i Ljung/Herrljunga, Västra Götalands län. Men ser helst att transport ska gå att ordna ifall du bor en bit bort.
Om ni vet någon som föder upp, skriv gärna länkar så jag kan kika.. 
My föder ju upp:) Zackrishälls kaniner.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag föder upp Lilla tysk vädur :) Har en manteltecknad hona till salu med stamtavla men såg att du var ute efter en hane ;) Har annars en kull på gång som föds runt den 10 april och leveransklara början av juni.
Mamman utställd på 93,5 p och Pappan tysk import utställd på 97 p.
#2 Kan vara bra att veta.. dock vet jag inte riktigt om jag vill ha en till viltgå (även om det blir en manteltecknad) ;) har ju en viltgrå dvärgvädurs hane här hemma.. kan ju vara lite kul att variera färgerna. :)
#3 förstår dig precis! :) Glömde säga att jag kommer i helgen para en järngrå hona med pappan ovan (tyska importen) :)
Så det kommer det säkert iaf järngrå manteltecknat :)
Sedan finns det inte alls så många som föder upp lilla tysk i andra färger i sverige.
#4 Jaså? :) Järngrå är ju rätt lik Viltgrå, vad det ser ut som.. bara det att järngrå är mörkare, om jag förstått rätt? Ser ut så på bilder i alla fall :)
Jo, har märkt att det inte finns så många som föder upp lilla tysk i andra färger, eller rasen över huvudtaget.
Rasen verkar vara gudomlig.. måste bara fråga.. är de som dvärgvädur till sättet? :)
#5 Järngrå är väl mer åt det svarta hållet. Eller det finns olika nyanser på den järngrå färgen. Min ena hane är mer svart medans min ena hona är mer grå eller ja järnfärgad;) Tycker inte alls det är så jätte lik viltgråa :) Men somsagt finns det ju i olika nyanser.
Jag kan inte riktigt gemföra med dvärgväduren då alla dvärgvädurar jag har haft inte har varit snälla. Men Lilla tysk är en helt underbar ras alla jag har här hemma är som små hundvalpar och verkligen över sociala :)
#6 Ja, okej. Dock så blir ju inte bilder rättvisa jämfört med verkligheten. :)
Okej.. min dvärgvädurs hane, som är 4 år, är hur gudomlig som helst. Har nog aldrig varit med om en sådan underbar kanin.. pussar verkligen allt och alla, oavsett om han inte känner personen. Han är även som en hund och kommer när man ropar på honom i trädgården, och han går inte längre än 1m ifrån mig när han är ute och skuttar (han behöver ingen sele).. kommer han längre än 1m, så stannar han och väntar på mig ;) absolut orädd utav sig och ståtlig, översocial till 100 och kelsjuk som attan!
#7 Precis!
Han låter exakt som min ena hane Zorro!! Följer efter en som en liten hundvalp och är hur gullig som helst. Dock kommer han inte när man ropar hans namn…:P
#8 Heter din ena hane också Zorro!? :P min äldsta kanin, han som jag pratade om, heter Zorro ;)
#8 yes det gör han ;) haha vad roligt! :D