Vattenmängd
Lite funderingar kring vattendrickande. Har två dvv en hona och en hane och de dricker väldigt olika mängd. Min hane dricker ca 6 deciliter per dygn medans min hona vara dricker ca 2-3. Hur mycket dricker era kaniner? Ska det vara så stor skillnad?
Håller inte koll, då jag fyller på deras skålar varje dag och det är alltid tomt på morgonen :) Minns inte hur mycket mina skålar rymmer riktigt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
6 dl för en Dvv låter väldigt mycket… Mina Lejonhuvade kaniner (något mindre än Dvv förvisso) dricker mellan 1,5 och 2,5 dl ungefär.
Mina dvv-korsningar dricker ca 3dl om dan :))
Min hona är en lejonhuvad dvv och som sagt hon dricker kanske mellan 2-3 men killen är otrolig på att dricka. Gick inte att ha flaska han bara bet i den och blev sur för att det inte kom ordentligt så han har skål. Ska köpa en ännu större åt honom så det nte tar slut under natten och på dan när jag jobbar. Men tycker att det är väldigt mycket han dricker. Men han är pigg och glad pch skuttar runt och har kul när han är lös så han verkar ju må bra iaf. Äter hö som en häst gör han oxå =)
De flesta av mina Lejonhuvade Kaniner dricker typ 1 dl, om ens det.
Min Belgiska hare dricker ca 5 dl.
6 dl för en dvv låter väldigt mycket, mina dvv dricker kanske 2 dl
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå