Storleksskillnad?
Hallå där!
Jag undrar om det är någon storleksskillnad på kaninhonor och hanar? eller är det individuellt?
Jag har en dvv hane här hemma som är ett år, han är ganska liten och "smidig", hans mor är större än honom.
Eller är det skillnad på olika raser? jätte raser t ex, är något av könen större där? bara intressant grej att veta typ.. 
Individuellt skulle jag säga. Oftast är hanarna något större, men i regel är dem ganska jämnstora om dem är renrasiga :)
Hos jätteraser är det inte ovanligt att hanarna är större faktiskt. Men inte mycket men oftast större :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jaha, okej! Finns alltid saker att lära sig.. Ser dig ofta här på trådarna på kif, du är verkligen duktig inom kaniner tycker jag!
#2 Hehe tack. Finns dock folk här inne som kan mer än vad jag gör ;) Man blir aldrig fullärd! :=D
Som Frida säger så är det individuellt och beror mycket på gener. En väldigt homogen ras ger kaniner som är väldigt jämna i sin storlek. Men ex nya raser kan skilja väldigt i storleken, eftersom den är just ny och då ofta korsad mellan olika raser.
#1 Där håller jag inte med dig faktiskt;) På jättarna är oftast honorna större. Av vad jag sett i alla fall, skiljer inte mycket dock :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#5 Jag tycker det har varit tvärtom, sett många fler stora hanar än stora honor :)
#6 Kanske beror på vilken jätteras också:)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#7 Kan vara så med :)