(s) Duktig hoppkanin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Blanka, eller Milleniums Know By Now, får alldeles för lite uppmärksamhet nu när jag satsar mer på mina dvärgvädurar, så därför är hon till salu.
Blanka är en ganska stor vädurskorsning på 2,7 kg. Hon är snäll, men ingen kelkanin utan har mycket egen vilja. För dig som kanske tävlat lite i Kaninhoppning är hon perfekt, springer på och är rolig att hoppa med. Hon är inte heller högt klassad eftersom jag knappt har tävlat med henne.
Blanka är efter några av Sveriges bästa hoppkaniner och har således mycket att brås på. Hon tränar elithöjder hemma men är bara klassad lätt med två pinnar i rak och har en pinne i lätt krok.
Jag lånar gärna ut Blanka på foder några månader om någon vill testa innan man bestämmer sig för att köpa!
E. Mellangårdens Super CH Trias - dubbel svensk mästare i höjd
U. Glädjens Ärofull - elit i alla grenar.
Blanka kostar 300 kr

Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
En liten fråga, när är hon född och varför tränar du elit hemma när den är lättklassad? 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Hon är född 2010-08-26 och jag tränar elit för att jag tycker att hon är mogen för det och behöver lite utmaning.
Eftersom jag inte tävlar så mycket så ser jag ingen vits med att bara lalla runt och träna lättklass hemma, när kaninen har kapacitet för så mycket mer.
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
Okej, är kanske intresserad. Dock bör man inte träna högre än vad man tävlar eftersom kaninen sen blir så slarvig på tävling (min åsikt).
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

#3 Och jag har precis motsatt erfarenhet :) När jag gick över från KAF till SKHRf hade jag fyra elitklassade kaniner som fick börja om från lätt. De vann i princip varenda start, inte någe slarv, och Soya (Valentions Gd CH Sombre Sojourn) blev sen just CH i alla grenar, så jag håller inte riktigt med dig ;)
Du får gärna maila om du är intresserad, fler bilder och info finns här! :)
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
ser ut som kaninen är rädd i videon :)

#5 Det kom en häst ut från stallet precis innan Athen, så det är hästen hon reagerar på. Dock tycker jag att hon hanterar det bra, hon reagerar, men hoppar ändå - precis som jag anser att en bra, tuff hoppkanin ska göra :)
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
5# exakt! kaninen plattar sig efter tt den har hoppat hinder
6# okej
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Vill inte lägga mig i så mycket men tycker att ni gör lite påhopp här.
Håller helt med TS och förstår om hon tränar elit hemma.
Att lägga sig platt efter hindret finns fler kaniner som gör och om det beror på rädsla just den stunden kanske vi inte vet bara för en film på 8sekunder :P
Jag tycker iaf att hon är duktig och är väldigt sugen men tror dock inte platsen finns ;)
Hoppas den fina flickan får ett bra hem =)
Oj det lät som ett påhopp på er.
Va inte så jag menade! :P