Mjällkvalster
Är ganska säker på att min kanin fått mjällkvalster =/ kan det försvinna av sig själv när fällningen är över? Vilken medicin tycker ni annars är bäst och vad kostar den? Kan det smitta till andra kaniner eller hästar?
Tacksam för svar :)
Du får gärna lägga upp bild!
Jag köpte ett medel som jag inte minns vad det hette men gå till närmsta djurbutik och fråga om just "smörja" för mjällkvalster till kaniner dom har nog någonting som funkar.
Och ja det smittar mellan kaniner så mata den kaninen sist,sära den från de andra kaninerna och tänk på att tvätta händerna!
lycka till
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Lägger upp en bild sen :)
Ok, tack. Jag matar alltid honom sist och han bor inte ihop med den andra kaninen så då finns de nog en chans att hon inte blir smittad iaf!
Får inte till nån bra bild på det, men det ser ut som bilderna på mjällkvalster som jag har sett. Nån som kan svara på mina andra frågor i inlägget?:)
När Vilse fick mjällkvalster tog vi honom till veterinären, vi fick 3 sprutor som vi skulle sticka unger huden i nacken, med två veckors mellanrum på varje spruta. Gick väck direkt efter kuren! Så mitt förslag är att du ringer vet. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~