Kompostgaller som bur
Ursäktrar rubriken, vet inte riktigt hur jag skulle formulera och ville få uppmärksamheten hit ^^)
Jag kommer ta över en liten kille den här veckan. Jag har bara haft ute kaniner förut, men kommer nu ha en innekanin.
Nu till min fråga då, jag kommer att ha en bur (såklart) sen tänkte jag att man kan utöka buren lite genom att sätta såndär kompostgaller runt om för att ha lite golvyta och sedan buren öppen.Men jag det jag tänker nu är ska man ha något på golvet där, eller ska man bara ha golvet om ni förstår hur jag menar? :) (bifogar en bild så ni kanske förstår)
Jag undrar också om det går att göra så som jag tänkt? (Jag kommer absolut ha honom utanför det så han får springa runt i hela mitt rum, men att det är så han kommer få tillbringa när jag inte är hemma och under natten)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Du behöver inte ens ha en bur, om du inte gärna vill! Min kanin bor nu i köket i en kompostgaller Hage. Där har han trasmattor på golvet, ett hus som jag snickrat ihop samt en bajslåda. Min förra kanin hade en innebur och fri tillgång till inglasad balkong, också hon mattor på golvet.
Men vill du ha bur funkar din lösning perfekt, sätt bara fast kompostgallret ordentligt i buren om han inte ska flytta på det och smita ut ;) Jag skulle dock haft mattor på golvet, och en vaxduk under för att inte riskera fuktskador om han skulle kissa där.
Jag tar med en bild på hur min kanin bor nu! Dock har jag bytt ut den blå bajslådan mot en IKEA samla-låda, med höga kanter. Detta hjälper att hålla rent då han drog ut höet på mattan innan.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Haha, jag har inte tvättat dem än, men de är ganska äckliga… På bilden är de samma dag som jag hämtade honom. Ska ta tag i att tvätta dem. I början hände det att han kissade på dem men det enda som blir äckligt nu är när han lägger blindtarmsavföringen på och trampar in det… Måste dock komma ihåg att hämta andra mattor att ha så länge, annars blir han nog inte glad. Kan säga också att han har tuggat/grävt sönder dem en del, så ta inga du tycker om och vill ha i framtiden…
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus