Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 611 ggr
MangoO
3

Vad tror ni?

För ca en vecka sedan fick jag tillbaka en av mina uppfödningar, en hona. Ganska kortfattat kan man säga att hon hamnade i fel händer :( Hon har fått flyttat en del bl.a.. Men nu till saken. Har funderat att flytta ihop henne med min kastrerade hane (även hennes pappa). Han är verkligen lugnet själv och framåt och social. Tror ni han kan "peppa" henne lite och våga lite mer? De fick träffas idag och hon tydde sig ganska snabbt till honom och vågade till och med glädjeskutta! Kan han kanske hjälpa henne att reparera sig själv lite? Kan tillägga att honan är supersnäll och mysig, men nervös i de flesta lägen…

Hopp och skutt!

Ida Johansson, Björklövets Hoppkaniner

Fridaaaa
0

Ja inte omöjligt alls! Värt att testa :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MangoO
1

Hon är inte rädd för människor men nervös t.ex ute i hagen.

Hopp och skutt!

Clariiz
0

Jag tror absolut det kan fungera :)
Hon kan behöva någon att hämta kraft från. Ser hon dessutom att han vågar ta kontakt med människor kan hon inse att det inte är farligt.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

marty94
0

Testa :)
Det hjälpte en av mina kaniner, efter ett tag blev hon mkt modigare och socialare ;)

Mannez
0

Jag tycker att det är värt att testa :)

Hälsningar Amanda och kaninerna

Körsbär
0

Håller med dom andra: Testa! :)

MangoO
3

Kan glatt medela att dessa två sötnosar fick flytta ihop igår :)

De bor i en hästbox fylld med halm, tunnlar, grenar och saker att sitta på/gömma sig i.

Till en början tyckte hon det var lite läskigt, men efter hand lugnade hon sig och sökte mer och mer kontakt med hanen. Hanen är jätte snäll med henne och är inte "på" eller nått, utan låter henne ta första stegen till kontakt.

Hopp och skutt!

bambiiii
0

7# skönt att det gick bra :)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

MangoO
2

Nu på morgonen hittade jag dem sovandes ihop :D Och igår i utehagen satt de och pussades!

Tror det var precis det här Wilma (honan) behövde :)

Hopp och skutt!

Fridaaaa
0

#9 Naw vad gulligt Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

:holmgreen:
0

Åh vad underbart :)