Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 547 ggr
[_hsleiufhbtv]
2

Bara en fundering..

Tänkte på en sak, för kaniner som inte är så förtjusta i hö. Nämligen att spraya det. Om man först finriver morötter tex, sen pressar ut all saften och häller i i en blomspruta, sedan sprayar man höet lite lätt och ger sedan det till kaninerna.. Borde inte detta funka? Kanske lite onyttigt dock men viktigast är ju ändå höet. Kan det bli följder? Dvs att kaninen ratar hö totalt om det inte är sprayat. Detta är alltså bara en fundering, har bara kaniner som är helt överförtjusta i hö, från den bonden jag köper från nu :) Men som sagt, hade inte detta funkat? ;)

Suskiv
0

Jag tycker spontant att har man kollat tänderna (hos vet så man även ser de bakre tänderna) och vet att kaninen inte får för mycket kraftfoder så kan det ju vara nått att testa. Iaf under en övergångsperiod.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

dermot
0

Det svåra är väl att få ut saften ur moroten ;) gud vad det lät fel, men hur ska jag annars förklara? xD Men i alla fall, morot torkar ju jättefort, äpple kanske funkar bättre? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[_hsleiufhbtv]
0

#2 haha ja xD nej men det är hur lätt som helst! Om man finriver dom först, sen pressar så går det :3 Äpple borde också funka ja :)

dermot
0

#3 Okej, för jag lyckas aldrig, det blir jättetorrt direkt :l Skulle försöka få i en kanin något, eftersom hon vägrade. Slutade med ananasjuice ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Jölia]
0

Kan det inte bli möglitgt om man sprutar på något blöt?

saga97
0

jag tog hö i en stor skål längst ner lite pellets så åt mina mycke

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

Fridaaaa
0

#5 Man gör ju det bara på det höet kaninen har i buren och det ska den ju äta upp under dagen är meningen, det möglar ju inte så snabbt direkt :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jölia]
0

#7 Jaha trodde TS täknte spruta de på höbalarna ;)

[_hsleiufhbtv]
0

#8 JAG ska inte göra det, var som sagt en fundering ;)

[Jölia]
0

#9 Haha, det var jag som tänkte fel ;)