frigående inomhus
Ni som har er/era kanin/kaniner frigående inomhus hur har ni gjort med sladdar, rumsrensträning med mera?
varje sekund är en missad chans, varje ögonblick ett tillfälle som fanns
Man kan nog inte göra nåt mer än att stoppa undan sladdarna..
Rumsrensgörning har jag ingen aning om, har inte min frigående. Lycka till 
vi har köpt nå slags "lister" som vi har längs väggarna med sladdarna i, i mitt rum där han är mest iallafall :) ska nog skaffa till vardagsrummet också. men det är jättesnyggt och man tänker inte på det.
det där med rumsren kom själv för vår kanin, han fattade att han ska in och gå på toa direkt :)
Våra är lösa när vi är hemma, men har ett sladd problem med den ena och ett plutt problem med den andra… ''/ Speciellt i sängen! Inte så kul, men det kanske är något övergående?
Jag behövde knappt toaträna min, han har en toalett i buren som han använder naturligt. Har bara lagt de pluttar som hamnat utanför i den, och då har han slutat att göra ifrån sig utanför buren.
När det gäller sladdar så har vi tagit till ovanligt få åtgärder. Vi har aldrig haft problem med det, min kanin är helt ointresserad av sladdar. Så vi har bara lagt dem längs listen så att de inte syns ungefär.
Mello sover i buren under några nätter och när vi är i skola/jobb av den simpla anledningen att jag inte vill ha honom helt fri utan uppsyn. Det fungerar väldigt bra, eftersom han naturligt gärna är i buren också. Så det är viktigt om du inte vill ha kaninerna frigående dygnet runt - att de får vänja sig vid buren ordentligt tidigt också, så att de känner sig lika trygga där. För mig var det en kaninsäng som gjorde susen, den älskar han ;)
Och är det särskilda ställen som man inte gillar att de är på, t.ex. bakom teven så föreslår jag att man "skapar" ett ännu mer inbjudande ställe som är ofarligt. Jag la en filt bakom en gardin, så där ligger han alltid istället för i jobbiga vrår :)
vår kanin tyckte att min säng var en toa ett tag, men det gick över för nu går han alltid in :) däremot biter han på ALLT! får sitta och hålla koll hela tiden så han inte biter sönder något.. det är därför vi köpte sånadär lister till sladdarna eftersom det är värst :)
Ja, ophelia tuggar på allt i sin väg! Ramse ska hellre lämna spår efter sig, tar han sig upp i sängen t.ex. så är det fullt med kaninpluttar! Vet inte riktigt hur jag ska lära honom att gå tillbaka till sitt rum och bajsa i toan… eller om han slutar efter ett par veckor av sig själv? Sängen är bara inte så kul… ''/
Han ska kastreras denna månad och då kanske revir-tänkar-pluttande minskar åtminstone :)
jag lät han inte komma upp i sängen när han höll på som värst med pluttarna, men sen kastrerades han och då tror jag det blev lite bättre med tiden.. :)
okej, ja jag hoppas det avtar för våran del med :) men om någon som har haft liknande problem och fått bort dem är jag väldigt intresserad av att höra lösningen!