Kanin iFokus

Kanin

Etikettproduktion
Läst 528 ggr
CorneliaAndersson
0

(X) Är man grym/taskig?

Jag ska ju föda upp hermeliner. Kan man få kött på dom? Är man dum/taskig om man avlivar en egenuppfödd kanin (för EGET ''köttbruk'') Om den t.ex. inte kan gå till utställning o,s,v.??

Tacksam för svar!:)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Zvintos
2

Jag tycker inte man är det minsta dum eller taskig, utan snarare tvärtom. Jag skulle gärna bara äta det som vi själva fött upp och avlivat. Känns bättre att veta att det man äter faktiskt haft ett bra liv och fått ett bra avslut. Däremot är det väl kanske inte jättemycket kött på en hermelin, men för min del så har jag ju två hundar som säkerligen mer än gärna äter.

CorneliaAndersson
0

Ja jo. Men vissa har ju då sagt åt mig att jag är en sådan djur-plågare om jag skulle göra det. Så jag tänkte bara fråga.. ;)

/ Cornelia Andersson,

[Luppa]
0

NEJ. Jag tycker att man är mer grym/taskig om man säljer till dåliga kelhem bara för att bli av med ungarna.
Det finns folk som slaktar och äter hermeliner, och det ska tydligen vara hyfsat mycket kött på dem.

Norberg90
1

Man är inte djurplågare, absolut inte. Så länge man ger kaninen ett bra liv fram tills den ska slaktas. o man avlivar på ett humant sett så.

Jag skulle aldrig kunna äta mina kaniner, men jag har inget emot att andra vill äta sina. :)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Clariiz
0

Jag tycker det är bra!
En hermelin tycker i alla fall en måltid, och det är en måltid mindre man köper i affär.
Det är bra! Ju mindre kött vi köper i affärer ju bättre!

Jag tycker du ska satsa på det, det är bra för din hälsa, miljön och djuren. :)
Alla uppfödare borde göra så, synd man inte får sälja vidare "hemslaktat" :/

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

CorneliaAndersson
0

´Jag har faktiskt aldrig testat Skäms. Innan hade jag ALLT EMOT DET, men nu på senare tid skulle jag inte ha något emot att smaka det. Ja, någrasäger att det finns hyffsat kött på dom. Har man då kött från 2 hermeliner så kan man ju bjuda mamma och pappa ;)

Folk tycker att jag sätter små liv till världen och sen dödar dom, vissa hotar med att anmäla mig för djurplågeri o,s,v. INTE kul må jag säga..

/ Cornelia Andersson,

Norberg90
0

Fast de kommer aldrig någon vart med att anmäla dig för djurplågeri, det är fullt lagligt att föda upp o äta. Men klart det inte är kul, det förstår jag!

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Clariiz
2

Stå på dig och säg att kaniner haft ett underbart liv, tillskillnad från de grisar som får stå på betonggolv med galler på sidorna utan chans att lägga sig och sedan transporteras flera mil som dessa personer som klagar på dig köper och äter,

Det absolut bästa (förutom att vara vegetarian/vegan) för miljö, hälsa och djur är att föda upp sitt eget kött, eller köpa vilt.
Hälsa dem det!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

CorneliaAndersson
0

Tack allihopa!:)

Nu ska ju inte jag gå och ''sprida ut'' mina problem över ett forum ;)

/ Cornelia Andersson,