Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 902 ggr
SjögårdensKanin
0

Min kanin är physisc sjuk....

Min kanin har blivit helt konstigt men här får ni liten bakgrund:

Jag köpte lilla älskade Creme sm han heter okänd härstammning och väldigt söt så jag köpte honom från djurmagazinet. Jag tog hem honom till vår lägenhet och han var jätte snäll då han bara bodde iburen och fick dagligen mat och kel. Sen flytade vi till hus och nui har vi bott här ett tag och kaninerna bor i källaren och han fick en transport bur väldigt stor att bo i men samma kel och gos mwn att han får gå lös i rummet….en dag så skulle jag gå ner och ta in honom i buren och då tar han och biter mej och håller fast så det går på så att jag liksonm nästan kastar iväg onom pga rädsla och så!

Nu undrar jag vad det kan för fel? Han ser dål,igt kan jag tro och så är han troligen pysisct sjuk och så men vill inte ta bort honom.

Vad ska jag göra? Snälla svara!

Mvh Jennifer och lilla creme<3

PrinzeZz
0

vad grundar du att han är psykiskt sjuk på?

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Fridaaaa
5

Bor han i en transportbur? Kan han ju inte göra..

Det betyder inte att kaninen är psyiskt sjuk! 
Den kan ha ont, blivit rädd eller något annat.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pelzi
0

den kanske har blivit könsmogen just och försvarar sitt revir.

http://emmaskaninselar.blogg.se/

SjögårdensKanin
0

#1 Att vetrinären sagt det

#2 Han har en stor transportbur och har inte tråd att köpa en bur

#3 Den är 1 år !

Eriikaa
0

Hur gammal är du? ^^

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Zvintos
2

#4: Tvivlar på att det finns tillräckligt stora transportburar för att hålla lagliga mått.. Att man inte har råd är ingen ursäkt heller, då man kan lösa det på andra sätt. Ex genom att göra en utav kompostgaller och toalåda. Det är bättre än att den sitter i en transportbur.

Och i sådana fall ser inte jag det konstigt att kaninen är upprörd, när den får sitta på för den för liten yta och inte kunna aktivera sig som den behöver.

SjögårdensKanin
0

#5 Jag är 11 år!^^

Eriikaa
0

#7 - Hur stor är transportburen? Som överstående säger tror jag knappast att den håller lagliga mått. Detta leder då till att din såkallade "kaninbur" är olaglig.

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

SjögårdensKanin
0

Men jag får ha min kaniner hur trångt jag vill så bry er inte och dessutom bor han inte däär längre det var i 3 dagar han gjorde det ^^

[awxzO]
2

snälla sälj kaninen eller köp en ordentlig bur åt stackarn, De räknas som djurplågeri.

SjögårdensKanin
0

Han ska släppas ut i det fria där han kom ifrån!

deleteduser
5

#9  du får faktist inte ha dina kaniner hur trångt du vill, det finns lagar för djurhållning.

deleteduser
2

#11 hoppas du skämtar! Du har väl inte tänkt släppa ut stackaren?!

Stiinisen
0

som #12 säger.
Det finns lagar , regler , eller vad du väljer att kalla det , och dom finns föratt djuren ska må bra.

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

SjögårdensKanin
0

Ehhm jag vet jag har fött upp kaniner länge^^

[awxzO]
0

#11 Vadå ska du låta den svälta,frysa ihjäl där ute då eller?

Zvintos
2

#15: Och om du fött upp kaniner länge, så borde du veta att du inte får ha dina kaniner hur du vill rent lagligt. Att sätta en kanin på en för liten yta och sen bli fundersam varför den beter sig som den gör, finner jag konstigt. Dessutom får man inte släppa ut djur hur som helst heller, då detta i sig kan vara ett lagbrott.

SjögårdensKanin
0

Han kommer där ifrån så ja!^^

deleteduser
1

#15 Det finns en massa människor som föder upp kaniner här på iFokus, ingen av dom skulle släppa ut en kanin eller låta den bo i en transportbur!

Zvintos
0

#18: Så du menar att det är en vild kanin? För annars kommer han ju inte från naturen.

SjögårdensKanin
0

Ja det är han och han går inte att hantera!^^

[awxzO]
3

#18 han kom ju från djurmagazinet??

SjögårdensKanin
0

hans bakgrund innan dess är vildkanin^^

deleteduser
0

#21 Var är dina föräldrar? låter dom dig att bryta mot lagen?

Stiinisen
0

Ska du släppa ut stackarn?
Han kommer bli uppäten eller påkörd , du kan ju åtminstone försöka sälja h*n.
H*n kommer inte häller hitta någon mat , eftersom du (förhoppnningsvis) alltid har matat h*n.

Är du uppfödare?
Vad gör du om du får ungar som inte kan säljas då?
Släpper ut dom i skogen?

Hoppas att du skämtar.

// Stina och Kaninerna

Eriikaa
8

Nu har du avslöjat dig själv. Du säger allt detta bara för att göra människor upprörda.

Snälla, har du ett så otroligt tråkigt eget liv? Skaffa dig något roligare intresse än att driva med andra.

[awxzO]
1

ja men då kan ju du gå å bo en j*vla grotta eller i ett träd? exakt likadant.

Zvintos
1

#23: Fast det spelar ingen roll om hans ursprung är vildkanin, man får inte släppa lös kanin i vilket fall. Kaniner i naturen räknas mer eller mindre som skadedjur, eftersom de riskerar att underminera vägar odyl i städer och kan ställa till en hel del oreda. Då är det bättre att avliva stackarn än att släppa ut honom..

SjögårdensKanin
0

ehmm men vad fan ska jag göra då jag har inte råd att köpa en bur och kan inte sälja en galen kanin…..

dermot
0

Skriv inte mer här, uppmuntrar bara…

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Zvintos
0

#29: Antingen skänker man bort den till någon som är medveten om kaninens beteende men ändå är villig att göra ett försök, eller så väljer man att avliva. Bättre det än att kaninen inte blir skött som den förtjänar.

Stiinisen
1

Ja , här finns folk som faktist bryr sej om kaniner.
Vi blir upprörda , så kom inte senare och sej ' Varför är alla elaka mot mej?! '

// Stina och Kaninerna

Ljusta
1

Jaså, han är en vildkanin som köptes på Djurmagazinet? Du skriver ju på din hemsida att han är löwen… Och dessutom så har du fler kaniner, fast inga bilder ;) Säker på att du är riktigt ärlig och att du inte har tråkigt bara?

Ljustadalens kaningård

[awxzO]
0

så de är bättre att släppa ut den? hade du velat bli behandlad på de viset kanske? utslängd av dina föräldrar som verkar ha svårt att uppfostra dig. tänk lite -.-

*mening borttagen av moderator, inte ok att skriva så*

Qepta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hona med mycket vildkanin i sig, inte sjuttom släpper jag ut henne i skogen pga det?

Jag har kompostgallerburar åt mina Belgiska harar. En bur kostade mig knappt 160kr.

Tycker du att buren blir tråkig så kan du alltid klä den med ett tyg.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Gaiezza
3

Om en person ser att du släpper ut en tam kanin så kan det gå illa.

och din så kallad "Stora" bur som di har den i tycker jag att du ska sitta instängd i!

Bacon, svaret är bacon. 

bambiiii
1

En kanin som är van vid att få mat varje dag kan inter klara sig i det vilda då han aldrig har lärt sig att leta mat osv!

Hjälp din kanin istället för att släppa ut den!

vadå transport bur? det finns inga lagligt mått på en transport bur som är likadant som en valig bur! kanske din kanin känner sig ensam och rädd och till och med inlåst så han blir så arg eller något att han vill skydda sig så han biter!

Vf skaffar du dig en kanin om du inte kan köpa en laglig skön bur åt den!

tänk efter lite innan du skaffar djur!

Har jag råd att köa det han behöver?

Har jag tid

osv

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[Ai-chan]
6

Bara för att man har det tråkigt en torsdag kväll så behöver man inte skämma ut sig. Är det inget bra på tvn ikväll?