Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 565 ggr
MangoO
0

Könsbestämning

Har lyckats könsbestämma flera kaninungar, men en i den nuvarande kullen är helt hopplös.

Det är en kull på 2 ungar, varav den ena är jag helt bombis på att den är en hona. Den andra liknar honan, men liksom "pekar ut" mera när man trycker försiktigt vid könet. Kan det vara så på en hona med? Har jämnfört massor med bilder, men kan helt enkelt inte avgöra riktigt..

Ska slänga in nån bild när jag hinner :)

Kan tillägga att ungarna blir 3 veckor imorgon.

Hopp och skutt!

Ida Johansson, Björklövets Hoppkaniner

marty94
0

Puttar för bebisarna ;)

MangoO
0

#1 ^^,

Tror jag blir knäpp! Ibland ser båda ut som hanar och ibland spm honor, och ibland en av varje :P

Någon som har TYDLIGA bilder på kaninungar runt 3v som jag kan jämnföra med? Har kollat på bilderna i artikeln här på kif, men tycker inte att någon av mina är lik dem på bilderna..

Hopp och skutt!

MangoO
0

Idag när jag kollade såg den annorlunda ut. Mer "trattliknande", men det är ju inte riktigt ett hål, utan ett kort streck..

På honan ser man tydligt en springa.

Kan det faktiskt vara så att den troliga hanen inte är helt utvecklad än? Altså så man ser om det är en Hane eller Hona??

Hopp och skutt!

Linnet
0

Vid 3 veckor ska det gå att se, fast har man aldrig gjort det tidigare så kan det vara svårt. På hanen är det en helt rund öppning och på honan är det mer som en avlång öppning.

MangoO
0

#4 Jo, jag tycker också jag borde se, men just den här ungen var en riktig klurig sak :) Har ju lyckats könsbetämma alla andra ungar som fötts här hemma redan vid 2v. Men just den här lilla korven var en riktig utmaning :P

Men den har varken ett runt hål eller en avlång öppning..

På honan ser man tydligt, och där sitter även könsöppningarna tätare (som jag uppfattat det) än på "den konstiga". Och själva springan på honan går nästan enda ner.

Men ja, ja får kanske avvakta och se?

Hopp och skutt!

Norberg90
0

Kan du inte fota så kan vi hjälpa dig? :)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

MangoO
0

#6 Ska se om jag kan fixa det sen :)

Hopp och skutt!