Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 478 ggr
atlanta
0

Kolla kön

Hur håller ni era kaniner för att enklast se vad det är för kön? Har försökt med min ena men det går inte, hår överallt ju =) Vill inte ligga på rygg. Skulle vara en tjej men jag och min andra lilla tjej fick en otrevlig överraskning när den första försöker sätta på henne. När jag lyfter bort den ser jag att det är en kille. Tack och lov att jag tog honom direkt så det inte hann hända nått.

AkaiTsuki
0

På rygg, fast om det inte går att hålla på rygg kan du be någon annan att hålla kaninens rygg emot sin kropp så som när man bär kaniner och de har ansiktet framåt men emot kroppen, då kan de sparka och ha sig men du har ändå en annan person som hjälper till att hålla kaninen och du kan enklare kolla könet.

//Joanna

atlanta
0

Usch jag blir jätteorolig. Kan han ha hunnit para henne på bara några sekunder?? Hon är ju bara 9 veckor den lilla tjejen. Rynkar på näsan

AkaiTsuki
0

Han kan ha hunnit men förhoppningsvis inte. Om de blir kaninmammor vid så ung ålder brukar de inte direkt ha hand om ungarna om jag har korrekt, brukar men de är ju unika.

//Joanna

Linnet
0

#2 Nej, det är ingen risk, en 9 veckor gammal kanin är inte könsmogen.

[Luppa]
0

#4 Omöjligt är det inte, men extremt ovanligt.

atlanta
0

#4 Hoppas verkligen du har rätt, är så orolig för min lilla älskling Gråter