Stamnamn tips
Vad för stamnamn kan man ha? Jag vill gärna ha tips?.
Eftersom jag är lite nörd så gärna kanske något i japansk stil. Eller kinesiskt eller koreanskt. Även engelskt funkar. Om det är svenskt får det verkligen vara något bra (är inte super förtjust i svenska^^).
Kanske något som är kopplat till mina djur? Kanske kaninen Mitsu?
Ni kanske kan få mera ideer på min hemsida: http://ontintios.weebly.com/index.html
Jag vill verkligen ha flera förslag på stamnamn =)
Tänkte dela på mammas, men kanske vore skoj att ha något eget med? Så får se hur det blir… Men vill ha en massa förslag!
Det jag har kommit på lite smått är
Tiriki's (= Ti/Tindra, Ri/Rister, Ki/kiba - mina katter), men när jag googlade på det så var det nå afrikansk tribe… ;/
Kiriti (= liknande som ovan men flyttade runt lite, och googlade även på det, även det var nå afrikanskt)
Tirikimi/Ti Ri Ki Mi (=Typ som ovan, fast Mi var ifrån mitsu - som jag även då la till). googlade även på det, och det var nå konstigt med det å… :P
Kollade även på lite japanska grejer.
Mitsu rain = mitsu line (om jag översatte det rätt om det inte ska vara Mitsu no gyō eller Mitsu gyō). Mitsu= shine eller något sånt) och Rain = linje.
Funderade även på Mitsuhana eller Hanamitsu. (Hana = blomma)
och även en massa annat japanskt. Frågan är ju förstås om man översätter det rätt så det inte blir bara tok xD
Vad menar du med "stamnamn"? Typ gårdsnamn eller?
//Joanna
stamtavle namn typ uppfödarnamn och sånt. ex S*On Tin Tio´s som min mor har/hade för sitt katteri. Typ gårdsnamn, men känns lite tokigt o säga det när man själv bor i en lägenhet.
Ai-chans? kanske ;)
Eller kanske Usagi när man ändå pratar om kaniner :3
//Joanna
Tänk på att det ska vara lätt att stava och lätt att komma ihåg, det är viktigt att folk kan hitta dig om du vill sälja lite kaninungar.
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
Håller med #5 att det inte får vara för krångligt, så att folk inte kommer ihåg det. Lätt att komma ihåg, men samtidigt personligt. 
Jo, men var det svårt att komma ihåg det jag skrev upp i? =)
De namn jag har också funderat på är:
Koi Kaze = Love Wind
Koikaze = Love's zephyr (men verkar som att det japanska ordet kan uttalas annorlunda - om jag änns skrivit rätt ;/)
Ko i kaze = A child until the wind
Tycker det låter rätt så fint, men vet inte om jag har översatt det rätt. Speciellt den sista. ^^
Fast det kanske är svårt att komma ihåg eller svårt att uttala.
Himitsu :)
Himitsu's *namn*
Tyckte jag om
duvet anime style…. Hi.. mi..TSU! :3
//Joanna
Himitsu låter bra det med. Men tror att det kan kanske vara svårt att komma ihåg och uttala för de som inte är van vid japanska. :) Dock vet jag inte vilken koppling till anime du menar, eller menar du att de bara betyder hemlighet? =)
Ska dock skriva upp det än då på min lista! ^^
Eller som en annan tipsa, det är "Ai-chan" "Ai-chan's …"
Eheh det va jag som tipsa det XD i #4
De brukar typ hålla pekfingret för munnen och Hi.. Mi.. TSu! För att det är en hemlighet som de inte berättar :)
//Joanna
hehe jo, flera har tipsat om det med. Så det kanske blir det. har skrivit lite på kanin net med. Så det blir nog Ai-chan. Då slipper man byta överallt xD Fast känns lite som wappanese grej/namn med hehe. Men men. det är fint. =) :P
haha, japp, dom brukar göra det. Men så fort det dyker upp i mitt huvud "Hi…Mi…Tsu." så får jag känslan som nå flirt grej eller att nå ecchi är inblandat. ^^
Nu har jag bytt. Och det blev Ai-chan. Kändes lättast det :P