Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 953 ggr
[Ai-chan]
0

Stamnamn tips

Vad för stamnamn kan man ha? Jag vill gärna ha tips?.

Eftersom jag är lite nörd så gärna kanske något i japansk stil. Eller kinesiskt eller koreanskt. Även engelskt funkar. Om det är svenskt får det verkligen vara något bra (är inte super förtjust i svenska^^).

Kanske något som är kopplat till mina djur? Kanske kaninen Mitsu?

Ni kanske kan få mera ideer på min hemsida: http://ontintios.weebly.com/index.html

Jag vill verkligen ha flera förslag på stamnamn =)

Tänkte dela på mammas, men kanske vore skoj att ha något eget med? Så får se hur det blir… Men vill ha en massa förslag!

[Ai-chan]
0

Det jag har kommit på lite smått är

Tiriki's (= Ti/Tindra, Ri/Rister, Ki/kiba - mina katter), men när jag googlade på det så var det nå afrikansk tribe… ;/

Kiriti (= liknande som ovan men flyttade runt lite, och googlade även på det, även det var nå afrikanskt)

Tirikimi/Ti Ri Ki Mi (=Typ som ovan, fast Mi var ifrån mitsu - som jag även då la till). googlade även på det, och det var nå konstigt med det å… :P

Kollade även på lite japanska grejer.

Mitsu rain = mitsu line (om jag översatte det rätt om det inte ska vara Mitsu no gyō eller Mitsu gyō). Mitsu= shine eller något sånt) och Rain = linje.

Funderade även på Mitsuhana eller Hanamitsu. (Hana = blomma)

och även en massa annat japanskt. Frågan är ju förstås om man översätter det rätt så det inte blir bara tok xD

AkaiTsuki
0

Vad menar du med "stamnamn"? Typ gårdsnamn eller?

//Joanna

[Ai-chan]
0

stamtavle namn typ uppfödarnamn och sånt. ex S*On Tin Tio´s som min mor har/hade för sitt katteri. Typ gårdsnamn, men känns lite tokigt o säga det när man själv bor i en lägenhet.

AkaiTsuki
0

Ai-chans?  kanske ;)

Eller kanske Usagi när man ändå pratar om kaniner :3

//Joanna

Shabby-Chic
3

Tänk på att det ska vara lätt att stava och lätt att komma ihåg, det är viktigt att folk kan hitta dig om du vill sälja lite kaninungar.

Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning

Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland

www.ninaskaninshop.weebly.com

Nu finns det ungar till salu!

Zvintos
1

Håller med #5 att det inte får vara för krångligt, så att folk inte kommer ihåg det. Lätt att komma ihåg, men samtidigt personligt. Glad

[Ai-chan]
0

Jo, men var det svårt att komma ihåg det jag skrev upp i? =)

[Ai-chan]
0

De namn jag har också funderat på är:

Koi Kaze = Love Wind

Koikaze = Love's zephyr (men verkar som att det japanska ordet kan uttalas annorlunda - om jag änns skrivit rätt ;/)

Ko i kaze = A child until the wind

Tycker det låter rätt så fint, men vet inte om jag har översatt det rätt. Speciellt den sista. ^^

Fast det kanske är svårt att komma ihåg eller svårt att uttala.

AkaiTsuki
0

Himitsu :)

Himitsu's *namn*

Tyckte jag om

duvet anime style…. Hi.. mi..TSU! :3

//Joanna

[Ai-chan]
0

Himitsu låter bra det med. Men tror att det kan kanske vara svårt att komma ihåg och uttala för de som inte är van vid japanska. :) Dock vet jag inte vilken koppling till anime du menar, eller menar du att de bara betyder hemlighet? =)

Ska dock skriva upp det än då på min lista! ^^

[Ai-chan]
1

Eller som en annan tipsa, det är "Ai-chan"  "Ai-chan's …"

AkaiTsuki
0

Eheh det va jag som tipsa det XD i #4

De brukar typ hålla pekfingret för munnen och Hi.. Mi.. TSu! För att det är en hemlighet som de inte berättar :)

//Joanna

[Ai-chan]
0

hehe jo, flera har tipsat om det med. Så det kanske blir det.  har skrivit lite på kanin net med. Så det blir nog Ai-chan. Då slipper man byta överallt xD Fast känns lite som wappanese grej/namn med hehe. Men men. det är fint. =) :P

haha, japp, dom brukar göra det. Men så fort det dyker upp i mitt huvud "Hi…Mi…Tsu." så får jag känslan som nå flirt grej eller att nå ecchi är inblandat. ^^

[Ai-chan]
0

Nu har jag bytt. Och det blev Ai-chan. Kändes lättast det :P