Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 555 ggr
Johannana
0

Kastrera eller inte?

Har surfat runt på kanin iFokus och läst ungefär alla inlägg om att kastrera kaniner. Jag har ju tänkt mig en hona men om de är väldigt tjuriga vid brunst och bits och håller på vet jag inte riktigt.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg har jag varit lite småängslig för kaniner när jag var liten. Jag är inte alls lika rädd längre men en våldsam kanin vill jag inte ha. Måste jag då kastrera honan för att få en snällare(och friskare) kanin eller klarar jag mig utan det?

Kan tillägga att jag tror att det blir en holländsk kanin.

BusBella
0

Ingen av mina honor har varit kastrerade, och ingen av dem har varit tjuriga vid brunst.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

bambiiii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Holländska kaniner ÄR HELT UNDERBARAAAA <333333

Jag har in kastrerat mi kanin,vill att de ska leva naturligtmen det är för deras skulee men ändo!

själv har jag en hollis,han är underbar extremt sociaal

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Johannana
0

hmmm,det är ju förstå olika från individ till individ..

Johannana
0

jag menar med brunstsymptomen :P har hört mycket gott om hollisar och hittat en bar uppfödare här i närheten

Johannana
0

#4 *bra Skäms inte bar

[Guldvingens]
0

Äh, har aldrig haft honor som är sura i brunst. Och då har jag haft övervägande antal honor. Har haft en hona som var arg, men hon var det jämt ;).

Sen beror det nog mera på ras, föräldrar och liknande. Så fråga uppfödaren om mamman är arg vid brunst, då det isånafall därifrån det nedärvs. Holländsk kanin är ju känd för sitt fina temperament så tror inte du behöver oroa dig.

Och om hon skulle bli tjurig vid brunst, ja, då kan man ta det problemet då :). Men chansen är liten skulle jag tro!

Johannana
0

Tack för alla svar :)