Tips på pellets?
Tänkte höra om någon har tips? på någon bra pellets? 
Det ska ha bra värden, finnas att köpa/beställa i Sverige & inte alltför dyrt.
Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk 
Svenska Foder För Kanin & Marsvin. :) (Blå påse)
Mina kaniner äter med god aptit och det funkar väldigt bra!:)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Någon som har använt Edel? Funderar på att köpa det nämligen. Ska också testa att blanda ut med RR då. Edels innehåll finns att läsa här: http://webshop.gnagarboden.se/edel-kaninmarsvin-p-234.aspx Vad tycker ni? :)
#1 Okej! :)
Jag har Edel och blandar med RR, kör 2/3 Edel och 2/3 Edel. Fina kroppar och päls, och kaninerna äter med god aptit :)
Slaktade kaniner igår och de var inte för feta invändigt heller.
Har kört med detta fodret i tre år och är supernöjd! Kan vara lite "smuligt" ibland, ofta en del pelletsmjöl i botten på säcken, men jag tycker inte det brukar vara FÖR mycket.
#4 Det låter ju bra! Lutar åt att köpa hem Edel och RR. Ja det brukar ju vara lite. Har kört med Stampe och carrier förut, och i dom var det extremt mycket smulor!
Jaha, då är det inte bara Edel då. Det är de de flesta brukar klaga på gällande Edels foder..
jag har oxå edel och RR :) passar perfekt!!
Jag har svenska foders kanin o marsvin blandat med RR, tycker att det funkar bra :)
#6, dom lägger i lite mer i påsen för det är smulor :) bestäällde från gnagarboden 10 kg edlel och fick med en lapp som det stod på :)
Jag kör också med Svenskt foder/Djur och natur för kanin och marsvin =)
Verkar ju som att några är nöjda med Edel, så blir nog att jag kör på det och RR!
Ursäkta TS att jag kommer här och lånar tråden lite :)
Tänkte att när ämnet ändå är bra pellets ville jag bara ställa två följdfrågor:
Val av pellets till en kanin som bor inne..?
Är det någon större skillnad på kaninens behov av foder (då de bor inne) som är viktigt att tänka på?
Tack!:P
#4 Slaktade kaniner? :o
#13 Slakta = Döda, flå och sedan ta köttet
#14 tror hon fattade
#15 Jag vet ;)
#14 jo jag vet, men tänkte mest varför..
#17 Jag äter hellre egna djur än kött från affären, mina djur vet jag att de haft det bra :) Livet som köttet i affären hade innan de dog har jag ingen aning om.
Och som uppfödare är det väldigt bra att veta hur djuren ser ut invändigt, så man vet till 100% om man har ett bra foder och hö. Men det är en annan diskussion, den ska vi inte ta här.