Är de osams?
Hur vet man om kaninerna är osams?
våra honor har nu på kvällen haft ett väldigt liv för sig i hagen och jagar varandra och nosar varann i baken mycket.
Kan inte rikmtigt sätta fingret på det men det känns inte vänskapligt.
Så länge de inte biter varann o slåss är det nog ingen fara ! Hur gamla är de o hur länge har de bott ihop?
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
kaniner är kilonidjur och behöver mycket utrymme för att samsas, om man har honor behöver de ha ca 10 m2 per kanin är bra
om de bor för trångt så blir en kanin bli ''bossen'' och en kanin mår psykiskt dåligt. ''Bosskaninen'' bestämmer när den andra kaninen får äta, sova m.m.
Detta är då mina erfarenheter 
#2 10m2 låter väldigt mkt per kanin. Jag vet dom som har kärring box (2x2m) och har ca 8 honor i den och de håller sams ;)
#4 Jo, det kan se ut som att de stormtrivs med varandra, men den som har störst rang bestämmer när de/den ''underlägsna'' får sova, äta, dricka osv .
Detta har jag lärt mig från en väldigt kaninkunnig person och är inom mina erfarenheter så jag tycker att hon ska sära på dem
Zingo brukar nosa och ibld jaga Zira med dom ÄLSKAR verkligen varann :)
Min erfarenhet med kaniner som går tillsammans är att om de är i olika åldrar så kan det bli lite jagis någon dag när någon blir könsmogen och vill "sätta sig upp", även ibland när någon blir brunstig. Så länge det inte blir mer än att de jagar varandra så skulle jag bara hålla uppsikt och ev separera om det inte lugnade ner sig snabbt. Men om de slåss på riktigt så skulle jag nog inte ha den som stör ordningen tillsammans med de andra. Ibland är det den som verkar underlägsen som är den som "stör" ordningen, inte bara den som jagar. Naturens lag att man vill få bort det som är skadligt av olika anledningar för kolonin.
Ljustadalens kaningård