Göra hemsida
Undrar vart ni gör era hemsidor eller med vilka program osv, och vart ni lägger upp? Berätta gärna RIS och ROS me det =)
Själv så har jag freewebs. Men börjar lessna eftersom det inte finns så mycket plats för filer eller sidor, och att Å Ä Ö sällan funkar. Annars tycker jag att det är enkel sida att hålla på med.
har weebly och tycker den är jättebra, finns mycket mer plats en freewebs :)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Enkelt och funkar utmärkt! Dessutom kan man prova gratis i 30 dagar :)
Linderholms kaniner
#1 Finns det typ många olika slags mallar som man kan använda utav? Gratis?
#2 Hur mycket kostar det sedan?
Kodar min själv med hjälp av Photoshop och Macromedia Dreamweaver, har sen webbhotell hos Manufrog (samt domän hos Binero).
Nackdelen är ju att det tar en del tid att uppdatera och ladda upp. Fördelen är att det tar tid innan man fyller upp den plats man har. Jag har bara 350MB och både kaninernas och hundarnas hemsida tar bara upp 39MB!
#3 det finns runt 100 olika tror jag och alla är gratis:)
// Hanna
#5 Så den är som freewebs att hantera? Men att det är mera plats?? Kanske man borde kolla upp den… Då det är överfullt på min hemsida och måste få in mera. -_-
#6 Precis:)
// Hanna
#4 Är det inte jobbigt med alla koder och sånt? =)
Använder mig av frontpage (gammalt men bra program!) och har sedan one.com som webbhotell. Tycker one är väldigt bra och lätt att ha och göra med. Har haft dem innan till en annan hemsida och när jag skulle ha hemsida för kaninerna va de ett självklart val att ha dem igen. De har även gratis mallar som följer med, de har jag dock inte prövat själv men de verkar lätta att använda =) Hyffsat billigt med tycker jag de är, kostar lite första gången men sen är de billigt per år.
#8: Man vänjer sig efter ett tag. Fördelen med Dreamweaver är att man kan välja att ha enbart kod-läge, design-läge och sen ett mellanting. Jag föredrar mellantinget. 
det kostar 199:-/ 3 månader. Sen billigare ju mer man betalar för!
Alltså du binder inte upp dig på någon
Linderholms kaniner
Weebly är jag jättenöjd med! Mest nöjd med den av alla gratissidor jag använt mig av (och även de som kostat, typ 123minsida). Superenkelt med mallar plus att man bara kan dra ner önskat element rakt ner på sin sida. Kommer aldrig att betala för en hemsida något mer :)
Ljustadalens kaningård
#12 är allt på engelska där va?
Linderholms kaniner
#13 Ja, men det är inte svårt direkt, snarare superenkelt :) Tog verkligen inte lång tid innan man blir insatt. Tycker att det är en av de som är enklast att förstå om man inte orkar hålla på att koda själv.
Ljustadalens kaningård
Har faktiskt provat nu själv och verkar toppen. Mitt 123minsida gick ut idag så ttänkte att de var värt att prova.
Linderholms kaniner
Använder också weebly och är super nöjd : )
weebly har jag nu blivit medlem i och försöker fixa, känns lite som att det är samma folk där från freewebs. Men men.
Nu lite undran, som jag inte lyckades hitta. kan man ha gästbok? Finns det en färdig mall för länkar? Så att det är bara att lägga in länkarna lixom.
#17 Tror inte att det finns en gästbok där, men man kan betsälla en från tex olzzon och länka därifrån. Det som är bra med Weebly r att man kan länka bilder, antingen till en ny websida eller till en egen sida man ha lagt upp på weebly. Så här gör jag med gäsbok: http://ljustadalenskaningard.weebly.com/gaumlstbok.html
Länkar tycker jag är superenkelt att lägga till (fast jag har inte gjort det än…). Man kan antingen lägga in en banner(bild) och länka från den eller så skriver man ex "Kalles kaniner", markerar texten och länkar från den. (Den där lilla kedjan man ser om man klickar på en bild eller markerar en text betyder länka).
Ljustadalens kaningård
Jag har weebly. Kanonbra, gratis & man kan ändra mycket på designen själv dessutom sätta in egen :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har gästbok diräkt på min hemsida då har jag laggt in en html-kodruta och bara klistrat in koden för gästboken i den:)
// Hanna
Detta har jag gjort hitills idag (kvällen är lång), vet dock inte om den funkar än?
Min nya hemsida: http://ontintios.weebly.com/
Den gamla hemsidan med freewebs kommer att försvinna allt eftersom! ^^
Typ näääästan klar med den, finslipa lite smått. Men det tar jag imorgon =)
Ser det ut som #23s beskrivning för flera?
#24: Oavsett om det är vitt eller ljusgult, så är det ändå jobbigt för ögat att läsa. 
hehe okey =) jag som har bra ögon då! ;) Ska ändra =)
Så dära då, lättare att läsa tro? gjorde även bokstäverna större, eller blev de förstora? På min dator ser det fint fint ut, men vet inte hur det ser ut hos er andra. :)