Kanin godis?!
Jag har en liten plutt som är helt ointresserad av godis…
Jag har provat allt, och då menar jag ALLT!
Och han bryr sig inte om berön på något sätt eller något liknanade..
Har ni några tips? på godis som ni tror att han skulle falla lite för? :)
Bacon, svaret är bacon.
Testa nåt bra knäckebröd med banan och gräs/klöver på, kanske? Dock svårt med den sista ingrediensen så här års.
Eller torkad banan. (chips utan tillsatser!)
Min skutt älskar torkade tranbär. Precis som med den torkade bananen (alla torkade frukter man köper) så kolla att det inte är något tillsatt. Icas tranbär i påse är fria! Trollet älskar färsk basilika också, jag har två krukor som stått sen i september.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Min kanin älskar russin! Men inte i en stor mängd då de kan bli dåliga i magen!
Man behöver ju inte ge godis heller ;)
Mina kaniner får väldigt sällan godis eller ja dem får morot eller äpple som godis då och då :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så länge han äter pellets så gör det inget ;)
#6 jo jag vill gärna ayy han ska gilla något särskilt då jag trix och hopp tränar honom, det blir låttare med godis. :)
Bacon, svaret är bacon.
#7 Okej, du kanske kan bedömma deen på ett annat sätt som att klappa den eller något? 
Lycka till
Naturella egenpoppade popcorn?
#9 Inte så nyttig för kaniner? Skalet lär i ju fastna mellan tänderna t.ex. Nej ingen kaninmat eller kaningodis:)
Fast utöver skalet är det väl ändå inget onyttigt i popcorn man poppar själv?
#11 Inte om man poppar på spisen själv nej.
Men jag hade inte gett det till kaniner, då det inte är kaninmat eller godis:)
Det är inte russin heller men.. Jag har inte gett själv men var ett förslag. Man kan ju köpa majskolvar på djuraffären med sån hårda majskärnor och det borde vara liknande egentligen…
Min kanin gillar bladspenat och blir helt galen, min förra kanin blev helt galen av basilika :) Prova dig fram med alla slags grönsaks sorter kaniner får äta så kanske du snabbt får fram en favorit.
Bladspenats killen gillar inte något slags zoo godis och det tycker jag är bra för grönsaker är godast :)
//Joanna
Min kanin snubblade över sina egna tassar om han så mkt som kände lukten en pytteliten bit färsk banan. Han var iofs en gottegris som skulle ätit alla möjliga onyttigheter om jag tillåtit det, men just banan var verkligen något extra.
#15: Haha, roligt hur vissa blir helt tokiga av nån särskild mat.