Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1003 ggr
Keligast
0

teddy/löwen

jag är jätte intressead av attköpa en teddy/löwen kanin men det är ju mycket pälsvård med dom och det gör ingeting :P hihi! men jag är bara hemma hos pappa (där kaninen kommer vara då) varann vecka och min pappa kommer aldrig borsta om kaninen..kan jag ha den rasen då? vill så gärna ha en..

Keligast
0

*putt*

Keligast
0

*putt putt* :P

Tina-A
0

Jag vet inte hur ofta du måste kamma en teddylöwen, så det är svårt att säga.. Hoppas någon annan kan svara

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

SaraB
0

Jag har en teddy/löwen/hermelin (alltså ej renrasig teddy), och det behövs ganska mkt pälsvård till henne, ca 3 ggr eller mer i veckan kammar jag henne, så jag kan bara tänka mig hur mkt man behöver kamma en renrasig teddy. Borde vara nästan varje dag. :/ Hoppas det löser sig iallafall! :)

twinnie
0

Det bildas tovor om man inte borstat på 2 veckor (på min kanin iallafall). Det upptäckte jag när vi åkte bort, och jag glömde hans borstar.

Men de tovorna går att klippa bort om man är försiktig.

Keligast
0

vad tycker ni skall jag skaffa eller avstå?

twinnie
0

Om du känner att du orkar ta hand om dina två andra kaniner och en ny kanin som kräver mycket tid till pälsvård, så.

Det är upp till dig.

Keligast
0

#5 jag kommer inte borsta den på en vecka :P inte två

twinnie
0

#8 Tovorna bildas fortfarande på runt två veckor. :)

Keligast
0

tycker du twinnie ärligt (blir inte sur) att jag skall avstå från att köpa en teddy/löwen?

Tina-A
0

Måste du kamma en teddylöwen några gånger i veckan tycker jag inte det låter som den rätta kaninen för dig, om du nu bara träffar den varannan vecka.. I alla fall tills du flyttat hemifrån eller på annat sätt gjort så du kan kamma den varje vecka! Om det nu är så man måste göra, är ingen expert på det området direkt.

SaraB
0

Sedan tror jag faktiskt inte att du ska skaffa en liten kaninunge (om det är nu det du ska göra) som får vara ensam varannan vecka under som "barndom", då blir den nog rätt ensam och kanske ouppfostrad om du fattar vad jag menar! Hoppas du hittar en lösning! :)

twinnie
0

Håller med båda föregående ..

Keligast
0

#12 ja men förmodligen skaffar jag en på sommarlovet och då kommer jag vara hemma hos pappa i 2månader ungefär :) varje dag :P

SaraB
0

Okej, jaa, men jag vet inte jag.. :/
Tror nog iaf inte att en teddy är rätt kanin för dig. :( Hoppas du hittar en annan! ;)

Jojsan
0

det är ju lite mindre borstning om du bara skaffar en lejonhuvad (som bara har lång man sen korthårig) det kanske inte är lika mkt borstning… :) men ja.. annars får du nog skaffa en annan korthårig ras :)

KajsaM
0

Jag tror inte riktigt heller att du ska skaffa en just NU :)

Tina-A
0

#14: Men efter dom där 2 månaderna behöver kaninen ändå pälsvård och då kommer du ju inte vara med den och ge den det..

ciss
0

Tror inte att teddylöwen är rätt ras för dig ärligt talat. Visst, de är fantastiskt vackra, men den kommer att bli väldigt tovig och pälsen kommer att bli smutsig (?) också under den veckan du är hos din mamma.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Nathalieee
0

Jag har haft en jamora aktig kanin (jamora, en  ras som har långpäls på kroppen och kort på huvudet ) och den var man tvungen att klippa en gång i mån. Den borstade jag inte så mkt , utan när jag såg at den hade en tova , så borstade jag bort den .

och  jag har haft många  lejon huvade , dom får nästan aldrig tovor , dom brukar inte ens tycka om att man borstar manen .

Jag tror nog de går bra !

[Niike]
0

Är också lite sugen på en teddylöwen kan jag säga^^ De är så vackra! :)

ciss
0

Nu pratar vi inte om lejonhuvade utan teddylöwen.

www.frihetenskaniner.se

Jojsan
0

hon skrev ju teddy / löwen kanin, då fattar jag det som en teddylöwen kanin eller en löwen..

Nathalieee
0

löwen är  nästan  sama sak som lejonhuvad bara at löwen är ngt mindre och smäckrare .

Sak sam . päls boll som pälsboll XD  :)

twinnie
0

#24 Löwen är det tyska namnet för Lejonhuvad. Så det är exakt samma sak.

Tina-A
0

#24: Löwen och Lejonhuvad är samma sak, men ordet Löwen används egentligen inte längre. Det är det tyska namnet och Lejonhuvad det svenska.

ciss
0

#24: Som de andra sagt så är det ju samma sak. Löwen är tyska och Lejonhuvad är svenska. Dock är det skillnad på lejonhuvad och teddylöwen.

www.frihetenskaniner.se

Martina-b
0

#27 skulle de vara svårare pälsvård på en tedyy lwen menar du??

#0a jag har ingen aning men jag tror att det går att ha den hos din pappa

ciss
0

Lejonhuvade kaniner har bara en man, medans teddy har kjolen kvar som till exempel twinnie's kanin Moses. Teddyn har mkt mer päls än en lejonhuvad.

www.frihetenskaniner.se

SaraB
0

#28, jaa, det är svårare pälsskötsel på en teddylöwen, då den har lång päls över hela kroppen. En löwen har bara en man runt huvudet och resten är som på en korthårig kanin!:)

Martina-b
0

Mm det vet jag med men #20 hade ju havt typ en jamora och trodde att även det skulle funka det var egentligen de två sorternajag funderade över?

Honeys-EmmA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har både lejonhuvad, och teddylöwen, och jag kan bara säga att det är en ganska stor skillnad! Min Zarah, har som världens päls, och hon måste man nog både borsta och klippa, Klippa då tovor bildas, om man inte borstar ofta, Medan lejonhuvade är mycket lättsköttare, bara man kollar upp manen ganska ofta, då mina annars drar bort den om det är tovor i den :(

På bild : Zarah