kaninungar planerade
hej jag har en kull som är planerad och är leveransklara om 2månader. de är rasen dvärgvädur/löwen och kommer finnas i färgerna zobel blå, vit och svart antagligen. ungarna kommer finnas i Östergötland län, Norrköping. när du köper ditt mystroll av mig så -kommer de vara avmaskade -bettfels kontrollerade -du kommer få med övergångs foder -härstamnings bevis -de kommer vara 8veckor -du kan ha kontakt med mig vid frågor mamman är zobel blå dvärgvädur och älskar att mysa, vara ute! pappan är vit/svart löwen och även han är mysig och jättetam. kontakt mig vid intresse på bindy-94@hotmail.com!
Kolla in min hemsida :)
Jag tycker du borde väntat ett par månader till med att para Alice eller Alicia som du döpt om henne till. Enligt min åsikt är 6 månader för ungt för att paras vid!
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
Hlr med #1…
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Hon är 7 månader :)
hon är juh född 22/7-11 så hon är 7 månader och 5 dagar idag:P man ska para kaniner mellan 5-9 måander första gången.
Inte 5 mnader nej.
Jag säger minst 8 månader och högst 1½-2 år beroende på kondition.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Varför avmaskar du ungarna?
Jag funderar också på avmaskningen.
Kaniner brukar man märka på när de har mask (endera genom att de smalnar av eller genom att man ser maskar i skiten/runt analöppningen) så man avmaskar inte i onödan.
Regelbunda avmaskningar leder till resistans mot avmaskningsmedlet (om man använder samma) och då blir det väldigt svårt att bli av med masken om de väl får det.
#5 okej då har jag fått fel information av dem jag pratat med :O
#6 och 7 jag har hört att man skulle göra det:O asså jag har pratat med olika uppfödare, konstigt att jag fått fel information… men tack för hjälpen då :)
#8 Jag känner ingen uppfödare som avmaskar "för säkerhets skull" iallafall, och jag träffar och pratar med många :)
Nä… Kattungar och hundvalpar ska avmaskas, men kaninungar brukar inte behöva det.
Däremot om man har en kanin som går ute mycket och börjar magra av, då kan det vara läge att avmaska.
okej tack för hjälpen :)