Är väldigt arg.
Hejsan!
Jag har en kompis och idag i skolan så frågade hon mig om lite saker om att para kaniner. Hon hade nämligen parat sina i heljen. Hon hade inte enns hö till kaninerna vilket jag tycker dem ska få varje dag och när kaninen ska få ungar är det ju extra viktigt med halm och hö. Sen frågade jag vad hon ska göra med kaninerna som föds.. Det kan ju bli jättemånga liksom och hon skulle behålla dem. Jag frågade om hon har plats och så så sa hon att hanorna får vara i samma bur som pappan och honorna i samma bur som mamman. Hon har lagriga burar men man kan ju endå inte ha så många kaniner i en vanlig bur?
Jag sa det till henne men hon vägrade att lyssna, hon sa bara ''men mina kaniner kanske inte bråkar''
Jag orkade inte hålla på och tjafsa men det är ju nästan lite 'plågeri' , hon vet ens inte vad hö är..
Vad tycker ni jag ska säga till henne?
Tänkte ta upp det här och se om det enns är lagligt att ha så många kaniner i en bur?
Möjligtvis har hon inte fått ungarna än men det är ju så att det oftast blir rätt många…
Alla kaniner ska ha fri tillgång till hö varje dag.
Hanar kan hon inte ha ihop, dem kommer att slåss.
Du får ha max 2 dvärgkaniner i en bur som är 100x50x50 (dvärgkanin) sedan måste det vara större. Dock är igentligen 100x50x50 knappt tillräckligt till 1 dvärgkanin tycker jag
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Absolut och det vet jag. Det verkar inte hon veta! Hon borde läsa på men hon bara dissar när jag säger att det inte går.. Jag hade 2 hanar tillsammans en gång. Det fungerade verkligen inte , dem parade sig med varandra. eller ja låsades i alla fall..
#2 Nä 2 hanar eller är ytterst sällan det går när dem blir könsmogna.
Honorna kan fungera med mamman OM hon har stor yta, där räcker inte vanliga burar om dem ska vara många
Visa henne denna sidan och alla artiklar.
#3 Okej, ska ta och göra det! BLIR bara så arg känns det som, man kan inte köpa kanin när man knappt vet att man måste ge hö till den ..
#4 Nä det är ju viktigast av allt till en kanin, förutom vatten då.
Tyvärr är det inte så ovanligt :/
Usch hemskt att höra.
Hö är ju hur vikitgt som helst och hennes kaniner kan ju inte må så bra när det inte får i sig hö.
Prata med henne om lagar och regler. Kanske prata med dens föräldrar om du känner att det går. Svårt att påverka när det är en kompis. Men men..
Linderholms kaniner
Som #6 säger, prata med hennes föräldrar!
#7 & #6 Asså jag tror inte jag kan gå och prata med hennes föräldrar , jag är 11 år om ni tror att jag är äldre. Känns liksom konstigt.
#8 Ålder spelar ingen roll. För kaninens bästa så bör du pratar med hennes föräldrar
#10 jag kanske kan be min mamma ringa o prata istället?
#10 Kan du ju göra som du vill :) Gör det du tycker är bäst^^.
#11 Okej :)
hur gick det??:)
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Kaniner ska ha hö i sin bur hela tiden så måste man ha plats för ungarna kaninungarna ska inte bor med hanar .Din kompis måste läsa om Avel och måtten om burar .Kaniner kan slås.H on säger att ska vara till samma bur hon har helt fel
Jag håller med dig #2 du har rätt i 
jag har me arg på folk som inte ge sina kanin / kaniner hö eller vatten jag känner det va här där jag bor dom ska inte ha kaniner inte kan om kaniner
de har ordnat sig :)
#15 Vad skönt att höra, :D
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se