Hur mkt pellets?
Hur mycket pellets ( lottie ) ska jag ge till Nisse. Han är en lejonhuvad korsning, och är 11-12 veckor ( lite osäker ),
Står det inte på påsen?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

jo det kanske det gör.. men jag tänkte inte på det o jag har en burk som har har maten i så jag har slänkt påsen…. =(
okej. Hur mycket väger han? Det kanske räcker med ½ dl pellets om dagen, de äter ju sig mätte på hö. (hö ska ju alltid finnas tillgängligt) Men eftersom han är så liten så är nog ½ dl lagom :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

ok så en halv halv dl på morgonen och samma på kvälle?!?!
Nej bara ½dl om dagen. Det räcker. Fri tillgång till hö, ½ dl pellets om dagen, sedan frukt och grönt (nån om dan). Nu när det växer grönt ute är det ju alltig gott med maskrosor också! :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Man ska ge obegränsat med pellets fram tills kaninen är runt 7,8 månader sen kan du börja ge som #5 säger, minska allt eftersom.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ok då vet jag!!
:)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

oj! jag ger mimmi 1dlpellets om dan!!

#9 Jag personligen tycker det är för mycket. :)

jag ger mina 1dl om dagen fasst inte lottie då

Jag ger mina mellan ½ och 1dl pellets om dagen :)

Spelar ingenroll vad det är för pellets, jag tycker ändå att 1dl är för mycke för kaniner, utom stoora raser t.ex belgisk jätte.

#13 Nej men det vet jag berättade bara att jag inte har lottie:) fasst jag tycker att det är lagom med 1 dl till mina men alla tycker olika!!;)

en belgisk jätte skall ha minst 3 dl . för att hålla vikten .

men vad har du för kaniner kajsa_ ?

#16 Hermelin/dvärgkanin.

Min kanin får ½ dl om dagen.