Stamtavla
Jag kollar lite på SKAFs hemsida med material som de säljer. Vad är det för skillnad mellan "Stamtavlor, block" och "Stamtavla, data" Är block skriftlig stamtavla och den andra gjord i datorn eller vad? Vad brukar ni köra med?
Stamtavlor data är ett dataprogram man använder sig av. Block är stamtavlor som man fyller i för hand.
Stämmer bra det. Block får man skriva för hand med och data är på datorn. Har för mig att man behöver något program till det. De för data lär väl gissningsvis vara ett "blankt" papper med SKAFs logga på.
Jag föredrar att skriva för hand faktiskt. Men ibland vore det smidigt att få via datorn, åtminstone om det är handskrift som man inte kan läsa. Har hänt mig att jag köpt kanin och fått handskriven stamtavla där det knappt går att läsa vad det står.
#1 Okey =)
#2 haha sånt är jobbigt när man inte kan läsa! Lika så bedömningar oftast från kanin och kattutställningar och sånt. Dom skriver som kråka ibland! och sen på kattuaställningar så kan dom skriva lite norska och sånt med så det blir lite svårare att läsa.
Och det där med data så vore det förstås bra att ta det där programet med då + skrivare. Är det blankt både på data och block? eller står lixom det som ska stå med osso får man fylla i om självaste djuren?
#3: På data är det helt blankt, bortsett från logga (tror jag).
På blocket står allt med, så behöver man bara fylla i om djuren. Dvs alla "punkter" står med.
Okey, ja, då låter blocket mest lämpligt! :)
På stamtavla data är pappret blankt med skafs blåa kanin på :)
jag skriver stamtavlorna på datorn och jag tycker det är mycket enklare:)
Det är bara att ladda ner programet Kaninprinter Orginal pro V 2.7 det är helt gratis :)
#6 Var i hela skogen hittar man det programmet? Som jag letat efter det!
Ljustadalens kaningård
#7 Min pappa hjälpte mig och han sökte på google och hittade de. Men vet faktiskt inte på vilken sida. Kan kolla med honom när han kommer hem :)
#7 Det kan vara den här sidan :) det verkar rätt iaf :)